Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jo det är det.

Comment

• Får nog gå till optikern... tack :-)

Comment

• Det är lätt hänt att man intuitivt tittar på close.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Jag har provat att öka gridstorleken eller maxgrids på olika sätt. B.l.a. öka gridstorleken ju fler köp som skett i rad eller öka maxgrids med exponeringen, mm. Inget jag har testat förbättrar resultatet eller draw down över tid. Vid vissa situationer kan det bli bättre. En annan sak som gör det svårt är den ganska snabbt köper tillbaka efter en försäljning. Det gör att den ofta bara handlar +/- någon grid i bruset och att man ändå inte tar tillvara tillräckligt mycket av svängningarna. Har också provat att öka gridstorleken efter försäljningar. Modellen kan vara så maxad att det är svårt att göra ändringar eller så måste man följa det trendföljande konceptet.

Man kanske ska försöka identifiera när marknaden tradar i en range och köpa och sälja fler grids samtidigt.Någon kanske har någon bättre idé att labba med.
          Jag tänkte nog att du säkert vandrat denna stigen ett antal gånger Henric. Det är ju i sig intressant att Raptorn är så robust att inga ytterligare tweakningar verkar bita på den.

Jag har även tittat vidare på att hedga med en collar (long put/short call) runt grid-rangen men det blir stökigt att upprätthålla en covered call när underliggande positionen hela tiden ändrar sig. Jag vet inte om man skulle kunna använda ETP link för att köpa tillbaka call/sälja av put motsvarande vad Raptorn säljer i underliggande men det känns som spreadar och courtage gör det hela till en dyr affär.
          Att bara hedga med en put blir för dyrt så man vill ju finansiera dem med en short call som du var inne på i ett tidigare inlägg när jag hade detta uppe.

Det känns trots allt angeläget att reducera drawdown på något sätt.

Comment

• Simulerad draw down är låg för en strategi som kan ligga fullt exponerad över natten. Det är nog svårt att få ner den mycket mer utan CF(men vad vet jag, någon kanske vet). Ett annat sätt skulle vara att ligga max 50% vid stängning och ta ordinarie position nästa dag om oddsen är tillräckligt bra. Resulterar dock ofta till att det inte fungerar. Bara ett upplägg för någon som vill labba.

Comment

• CF? (Lång dag...)

Comment

• CF - Curve fit. God ide å aldri ligge over natt. Fleste tap og gevinst skjer over natt.

Comment

• Nu sålde Raptor av alla 10 gridsen i en affär... va det rätt? Fiktiva är tomt nu.
                  Använder inte nån etp-bytes funktion

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                    Nu sålde Raptor av alla 10 gridsen i en affär... va det rätt? Fiktiva är tomt nu.
                    Använder inte nån etp-bytes funktion
                    Om du har legat back ett tag och OMX tar sig upp till ditt GAV så säljer Raptor rubbet. Så det är nog rätt - eller?

Comment

• Min Raptor sålde av alla 10 grids nu idag kl 9.13, Minilong OMX 14 på kurs 96 kr.
                      Några fler som fått fsg?
                      Använder ETP link men har i nuläget bara long 13 och 14..
                      Last edited by torkelab; 2017-05-31, 09:30.

Comment

• Samme her.

Comment

• Min sålde av allt innehav också på 2 av 4 konton (lite olika GAV mellan kontona).

Comment

• Min sålde också den enda griden som togs igår innan stängning, men den togs till 832,23 trots att kursen stog på 839,31!? Känns inte bra att köra Raptor längre... Med BNP hade jag inga problem alls.

Comment

• Min sålde av två grids 09:08 (1639) och 09:12 (1641).

Comment

• min har inte sålt ett skit =()

Comment

Working...
                                X