Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rankor System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kommando kör en installation åt en kund som tar emot central signal. Signalerna jämförs sedan med mastermaskinen. Vid kraftiga spikar blir resultatet något sämre för kundmaskinen. Annars blir resultatet oftast det samma och ibland bättre.

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av MBorraren Visa inlägg
      Jag tittar lite på PLTs IStep II, men har fått ett ganska så svalt bemötande från mail kontakt, (för information om grafer och statestik på deras egen hemsida så hänvisar dom till autostock i stället för att svara, mycket förtroende ingivande det

      Men jag är på jakt efter ett system som fungerar även för kund... Inte bara från levrantören. Så det var mycket intressant det du har skrivigt om rankor.
      Är det någon annan som har gått på några nitar?? Eller är det något system som ni har fått att fungera? (självklart det som är av störst intresse)
      IStep är en långsiktig strategi, ibland veckor mellan signalerna. Nu har börsen gått väldigt rakt och fint uppåt senaste månaderna så det påverkar såklart antalet signaler och när börsen ser ut på det viset fungerar ju strategin bra.

      Man kan ju nu jämföra olika strategier med hur dom fungerar i en orolig marknad med stora rörelser (juli-okt -11) och i en fin uppåt-trend med små rörelser (dec-dags dato).

      Angående Rankor så har jag slängt ut Obi-Wan efter stora förluster och redovisningarna på den hemsidan är näst intill lurendrejeri, andra strategiers statistik är mer verklighetstrogna.

      Mvh
      Mikael

      Comment


      • #18
        Önskar att jag visste om detta innan jag började med något från Rankor, har inte haft en enda krona mer i min depå än vad jag har lagt in, hade jag väntat på räntan skulle jag tjäna mer än rankors strategi

        iallafall, om Rankorsystem ljuger och flippar med statistiken, är det inte någon form av falsk marknadsföring?

        Jag kommer ihåg för 6-7 månader sen (september/oktober) när skywalker var den strategin som drog in 600% avkastning, sen försvann den runt december, vet ej exakt, då var det Obi-wan som från ingenstans fick 600% avkastning.

        Man kan ju tänka sig att om du själv äger bolaget, vd för rankor, och vill ha en bra marknadsföring, då skulle personligen jag vilja ha 2x strategier på hemsidan (första sidan) där båda visar 600% avkastning på ett år.
        Istället så gjorde han en "switch" skywalker försvann, och Obi-wan kom från ingenstans också med 600%, om det ens nu är två helt olika strategier (vilket jag tvekar).

        Läs detta.
        http://www.rankorsystem.se/phpBB3/vi...p?p=1396#p1396

        Dessutom verkar deras "master-pc" köras på person dator, dvs inte en server anpassad dator. En D-link router (och vi alla vet hur bra dom är..). och att Jörgen själv tycker att det är lämpligt att skicka signalerna via mobilt bredband som backup när internet stängs av för honom (bredbandsbolaget) precis på dom dagarna när börsen går ner typ -6% på en dag och man kunde blanka hela dagen.

        Som ni ser i tråden som jag länkade har Jörgen (rankorsystem) precis nyligen gått över till Amazons molnbaserade tjänster, något Jörgen borde ha gjort från första början.

        Att köra denna typen av server på en vanlig PC är helt absurt i mina ögon, Rankor verkar inte ha alla hästar i stallet om dom ens funderar på att ha mobilt bredband som en lösning, detta är i mina ögon en stor bluff då han under åren inte ens investerat cirka 10.000kr per ÅR för att hyra en molnbaserad tjänst, samt brister i Jörgens kunskap är en till faktor att detta är en bluff, han bryr sig helt enkelt inte.
        Last edited by Babavand; 2012-03-15, 17:34.

        Comment


        • #19
          Då jag är relativt ny här , så har jag inte full koll på hemsidan.(Det jag söker finns kanske redan) Men hade det inte varigt en ide att redovisa dom olika strategiernas månadsavkastning i en separat länk där vi kunder sedan kunde skriva in vår riktiga avkastning?
          Jag förstår att vi inte kommer upp i samma avkastning. Men när det börjar diffa för mycket får andra reda på det utan att själva behöva upptäcka det den hårda vägen.
          Detta måste även vara av intresse för dom olika levrentörerna, istället för kunderna sviker dem, så har dom en möjliget att försöka göra något åt problemet.

          Jag vet att AVA FX automatiska currensee konto har något liknande där man kan se diffen mellan master kontot och följar kontot, från datumet då följar kontot startade.... mycket mer transparant handel än så får man nog inte.

          Rasmus

          Comment


          • #20
            Jag håller i princip med om att redovisa månadsavkastningen i en separat länk. Det svåra är att avkastningen kan skilja pga många anledningar. Tex att någon inte kört en dag, haft tekniska problem eller kopplat bort modellen och glömt att koppla på, osv. Dessutom blir det svårt då antalet kontrakt eller insats är olika och ändras. Dessutom handlar inte alla till samma courtage. Det kommer då att medföra skillnader som kunden i bland inte är medveten om.

            Vi har satt upp en maskin där strategin körs åt en kund med installation och central signalering från autostock. Sedan jämför vi avsluten mot mastersignalen och redovisar det sämsta av det två. Hittills är resultaten ganska lika. Vi är angelägna att resultaten stämmer och har absolut ingen agenda att förvina något. Tvärtom önskar vi feedback om det skulle avvika. Det som göms i snö kommer fram i tö. Vi tycker det är orättvist att de negativa inläggen även drabbar oss.

            Comment


            • #21
              Jag känner att jag måste säga någonting om att ha rimliga förväntningar på dessa strategier och ta deras redovisningar för avkastningen med en stor nypa salt.

              En avkastning på 600% på ett år motsvarar en snittavkastning på 16,1% per månad eller 0,9% per dag, om strategin handlar 200 dagar på ett år.
              Visst kan man pricka rätt under en period, men det är i längden inget annat än tur och inget som kommer att upprepa sig under en längre tid..

              En annan tanke slog mig nyss och den är att det inte vore speciellt svårt att fördröja utsignalen till kunden med en minut, för att själv hinna front-runna sina abonnenter och på så sätt kunna ta betalt två gånger...
              Jag säger inte att det är så men det tål att tänkas på om det känns värt risken, eller om man ska satsa på att bygga nånting själv...

              Sedan att priset på dessa strategier är helt uppåt väggarna för högt för att det ska vara värt risken är ytterligare något att tänka på.
              För att ge ett exempel, om vi säger att strategi X snittar 20% per år över en tioårs period och den kostar 1000:- per månad så kommer abonnenten att ha betalt 120'000:- i avgift.
              Man kommer förvisso ha fått en avkastning på ca. 270% efter skatt, men innan avgiften
              och courtaget, som lär bli ganska ansenligt över tio år.
              Ni ser säkert att det behövs ett ordenligt tilltaget startkapital för att resultatet inte ska bli att man endast betalar sin vinst till de som säljer strategierna...

              Comment


              • #22
                Vi stänger och tar bort den här tråden om några timmar, det finns ingen anledning att diskutera Rankor på vårt forum längre, det blir bara en trist tråd som kan skapa fel intryck av övriga produkter.

                Comment


                • #23
                  Eftersom Rankor nu har stängt av vårt login/lösen till Rankor-forumet vill vi bara upplysa om att det är anledningen att vi inte kan svara eller ens läsa vad som skrivs.

                  Självklart rekommenderar vi ingen att använda Rankorprodukterna. Vi har absolut ingen koll på hur dessa är byggda eller fungerar längre.

                  Comment


                  • #24
                    Vi fick Rankors svar via en kund idag eftersom vi inte kan läsa Rankors forum längre. Jörgen påstår alltså att vi har kontrollerat ett script som kunderna kör, men idag heter det helt plötsligt att scriptet inte längre används i produktion? Hur ska du ha det Jörgen?

                    Slutkontentan är att vi tar starkt avstånd från allt vad Rankor heter, och rekommenderar alla andra att göra likadant.

                    Om smutskastningen fortsätter överväger vi att stänga av Rankors AutoTrader-licens av säkerhetsskäl eftersom vi anser att den missbrukas i nuläget och kan användas till att orsaka skada för våra kunder.

                    De som väljer att köra Rankorstrategierna gör det på egen risk, vi kommer inte ta något som helst ansvar för dessa eftersom vi inte fått någon chans att godkänna eller kontrollera koden. Rankor har valt att agera som konkurrent till oss (vilket är helt ok), men då faller allt vad support heter.


                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X