Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Coda

    Hej,
    Jag har två strategier kopplade till samma papper (XACT BULL 2) och fick denna konstiga signalen idag:

    14:12 ORDER "sl) cerion - Entry BULL XACT BULL 2" kurs 236.00
    14:12 ORDER "sl) Coda OMX Bull sell custom XACT BULL 2" kurs 236.05


    För mig spelar det ingen roll vilken av strategierna som Entry-signalen kommer, så därför är de båda kopplade till samma papper. Dock verkar Codas sell-signal ligga kvar och spöka och direkt sälja.

    Jag kan givetvis byta så att endast en ordermodell ligger aktiv per papper, men jag blev ändå förvånad.

    Någon som kan reda ut hur "externa" ordermodeller skickar sina signaler?

  • #2
    Är det samma depå också?
    Det brukar inte gå att köra 2 strategier på samma papper och samma depå.
    Lättast är väl att byta till annan X2 på den ena.

    Vad är cerion f´nåt..??
    Nån som har utgått
    Last edited by mikola; 2012-04-27, 18:46.

    Comment


    • #3
      Ja det är samma depå.
      Min fråga var mest varför CODA-signalen låg kvar och triggade. CODA-servern skickade ju ut säljsignalen någon dag innan, men verkade alltså ligga kvar. Resultatet blir då det lite oväntade att alla papper som är kopplade till CODA-strategin automatsålde så fort där fanns innehav på depån.

      cerion är mitt nick, och har verkligen inte utgått

      Comment


      • #4
        hehe
        jag såg bara att scriptet hette cerion, tänkte inte på att det va ditt nick

        Men många strategier håller koll på vad som finns på depån så att det stämmer med det den själv ska ha enl. inställningarna och jag tror att den signalen ligger på jämt.
        Så därför går det inte att själv ha t.ex. en stoploss eller take profit för strategin justerar tillbaka direkt efter.

        Comment


        • #5
          Hej,

          Kolla med Rikard ifall signalen "hängt" sig. Det har hänt mig en gång för annan strategi som då låg på "konstant". Fick effekten att mina manualla trades korrigerades till signalen..

          Last edited by jimmy; 2012-04-30, 00:02.

          Comment


          • #6
            Hur är det med drawdown på CODA?
            Har den en fast stoploss eller hur funkar det när det blir helt fel från början...?

            Comment


            • #7
              Jag undrar också.

              Comment


              • #8
                Den har ingen fast stoploss eftersom det sänkte resultatet i längden, men däremot en dynamisk exitfunktion som försöker hitta bästa läget att gå ur. Det blir dock en del drawdown ibland (som med i princip alla strategier). Men förvånansvärt lite med tanke på den enkla algoritmen och att den bara tar Long-positioner - mitt i brinnande finanskris osv.

                Nedan är simulerat resultat:
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  man får ju hoppas att man inte i första skedet råkar ut för dom där -60 punkterna som verkar va sämsta traden hittills

                  Annars va det ca 2/3 plus-trades och det är väl ett bra resultat på teknisk trading.
                  ca 1% vinst i medel/affär på totala antalet affärer om jag förstod det rätt.

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                    Den har ingen fast stoploss eftersom det sänkte resultatet i längden

                    Nedan är simulerat resultat:
                    Hej,
                    men man kan koppla på SL/TP på denna strategi, signalen från Coda ligger in på konstant?

                    Comment


                    • #11
                      Signalen ligger på i ca 4 minuter, därefter är det ok att stänga positionen själv osv. Det viktiga att tänka på är att det finns en feedback-loop som känner om värdet på positionen är mer än 80% högre än den angivna insatsen. I så fall stängs den direkt eftersom det tolkas som en felsituation.

                      Så om man tex vill öka på en vinnande position måste man först ställa upp värdet för "insats".

                      Comment


                      • #12
                        Är det någon som fått exitsignal på Coda efter förra entryt för 2v sedan? Min SL löste som tur var ut.

                        Comment


                        • #13
                          Coda ligger lång fortfarande.

                          Comment


                          • #14
                            Ok, kan det komma nya Entry-signaler nu om nya lägen uppstår?

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av cerion Visa inlägg
                              Ok, kan det komma nya Entry-signaler nu om nya lägen uppstår?
                              Nä, eftersom det är en central signal kommer ingen ny förrän den gjort exit.

                              I senaste Efterbörsen uppges att Coda har gått + 5,3% med X2.
                              Var kommer den siffran ifrån?
                              Index har backat ca 23 pkt (-4% på X2) sen den gjorde entry 15 maj.

                              Comment

                              Working...
                              X