Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Darth Vader, utfall?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Darth Vader, utfall?

    Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Intressant med LillWickes "Monster Raptor" som tydligen även ser på de ingående aktierna i OMXS30. Kanske en funktion som standard Raptor kunde använda. Är det någon som kör standardraptor utan egna modifieringar? Hur har den i så fall gått den senaste veckan? Själv kör jag Rankors Darth Vader månaden ut. Har inte bestämt om jag skall köpa den även för juni. Är väl fortfarande en del buggar i Darth Vader och kommer fortfarande uppdateringar. Är för tillfället inte så intresserad av att labba med egna varianter då det blir många egna buggar som kostar pengar då man kör skarpt. Först måste ju standardstrategin vara vinstgivande innan man börjar med egna "förbättrande" modifieringar.
    mvh
    Bertil
    Bertil, hur upplever du att utfallet på din Darth Vader stämmer med det som redovisas på Rankors webb?
    http://www.rankorsystem.se/Statistik...DarthVader.htm

  • #2
    Hej Christer!
    Den första versionen av Darth Vader var lite ojämn (ibland stora vinster ibland stora försluster) så jag körde den inte kontinuerligt. Sedan kom uppdateringen till Darth Vader 2. Jag hade problem med installationen, men då jag kopplade bort alla script och kopplade in igen hoppade den igång med följande resultat

    Min DV2 Rankors DV2
    24/5 +0,5 -10
    25/5 +3,5 +5,25

    Att jag fick bättre 24/5 berodde på att mina script inte utförde en order eftersom scriptet tyckte att det var en nollorder. 25/5 vej jag inte varför det är skillnad kan ju vara felmarginalen vid orderläggning. Nu har det kommit en uppdatering till DV2.1 som jag skall testa nästa vecka.
    Ett psykologiskt fel som jag gjorde var att jag till en början handlade med för många kontrakt. En förlust på 10-20 punkter sved rejält och då fegade jag ur för att gå miste om vinster. Man skall inte handla med fler kontrakt än man är bekväm att ta ett par dagar med rejäl förlust för att invänta den statistiska vinsten.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Min personliga åsikt är att det vore trevligare att diskutera Rankor på Rankors hemsida, tycker bara att detta tar upp plats o förstör trådar, kan man inte få dessa svar på Rankorts hemsida o forum bör man nog tänka till. Skulle vara skönt att slippa detta då Forumet ändå är väldigt stort och det ibland kan vara svårt att få svar på frågor som rör NAT, varför då blanda in ytterligare saker?

      Comment


      • #4
        Jag håller med dig Hong Kong. Vi stöttar gärna alla våra kunder, men vi kan inte rekommendera någon att använda Rankorprodukterna, och om man ändå vill göra det bör konversationerna om dessa föras på Rankors forum även om vi inte kommer att moderera något i onödan.

        Comment


        • #5
          Ber om ursäkt att jag svarade på en direkt fråga om Rankor DV. Jag utgick ifrån att Christer inte är registrerad på Rankors forum (kanske inte intresserad av det) och svarade därför här.
          Själv ställde jag ju en fråga i Raptortråden om det fanns någon som körde Standard Raptor utan egna modifieringar och kunde berätta hur senaste veckan gått. Vad jag själv kör för tillfället nämnde jag ju bara i förbigående. Är Standard Raptor tillräckligt bra kan jag tänka mig att gå över till den. Ingen har dock svarat på min Standard Raptor fråga, så därför kan jag inte gå över till den ännu.
          mvh
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2012-05-27, 20:00.

          Comment


          • #6
            Absolut ingen fara!

            Comment


            • #7
              Hur Raptor har gått redovisar Rikard på Efterbörsen och på Analys-sidorna och det är det vi kallar Standard Raptor.
              Den modifieras rätt ofta så "standard" kanske är fel ord.
              Sen har vi själva lite idéer om vissa saker som t.ex. jag som inte kört med övernattning men det gör den inte längre i senaste versionen.
              Någon annan har haft övernattning men bara med hälften av innehavet o.s.v.

              Comment


              • #8
                Om Rankors redovisade resultat inte stämmer med verkligheten, tycker jag definitivt att det ligger i Autostocks intresse att informera om detta. Själv har jag glömt mitt lösenord till Rankors forum, så jag har ingen aning om hur nöjda kunderna är för tillfället. Första versionen av Darth Vader gick ju dåligt, så man undrar om testkörningen veckorna innan starten var korrekta, eller om man i efterhand hade satt parametrarna, så att resultatet blev bra, med facit i hand.

                Comment


                • #9
                  Rikards inlägg #4 i denna tråd gäller fortfarande.
                  Det förekommer ingen aktivitet på Rankors forum sedan i juni när dom flesta (troligtvis alla?) slutade med DV.

                  Comment

                  Working...
                  X