Lasttrade går inte. Det kanske går att lagra traden i en global cell. Problemet är att både long, short samt exits måste ingå i alla modeller(för att hållar redan på cellen). Det brukar bli bökigt. Jag tänkte främst på om ni har en uppfattning från era trades.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggok +4,5 punkter på min Raptor custom idag.
Frågan alla ställer sig nu är hur LillWickes monster Raptor gick
+7,5 punkter.
Sorry för sent svar.
Comment
-
Det verkar som om trendfiltret fungerar bra tydligen
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
2) Därefter kan vi koncentrera oss på att komplettera modellen med ytterligare en indikator om så behövs. Personligen förespråkar jag en trendindikator. Jag har tittat lite på detta och ett glidande medelvärde på 30-40 perioder i 15min upplösning verkar kunna vara något. Då går Raptor long om medelvädet pekar uppåt men negligerar exit-long och short signaler. Motsvarande åt andra hållet om medelvärdet pekar nedåt. När medelvärdet slår över till att bli horisontellt blir det tillåtet för Raptor att agera på signaler både uppåt och nedåt samt exit.
Hur implementerade du detta?
*Använder du vanligt MA, eller exponentiellt MA?
*Vad har du för gränser på "peka uppåt" och "vara horisontellt"?
Något i den här stilen?:
i15(
{Räkna ut trenden}
mEMA30=MOV(C,30,E)
{Trendends lutning}
lutning=ROC(mEMA30,1,%)
{Entry/Exit-regler}
entryLongOk=GT(lutning,0)
exitLongOk=LE(lutning,0)
draw(entryLongOk,2,gaaF)
draw(exitLongOk,3,raaF)
draw(mEMA30,1,gqb)
)
Nu ska jag ut i solen...
Comment
-
Intressant med LillWickes "Monster Raptor" som tydligen även ser på de ingående aktierna i OMXS30. Kanske en funktion som standard Raptor kunde använda. Är det någon som kör standardraptor utan egna modifieringar? Hur har den i så fall gått den senaste veckan? Själv kör jag Rankors Darth Vader månaden ut. Har inte bestämt om jag skall köpa den även för juni. Är väl fortfarande en del buggar i Darth Vader och kommer fortfarande uppdateringar. Är för tillfället inte så intresserad av att labba med egna varianter då det blir många egna buggar som kostar pengar då man kör skarpt. Först måste ju standardstrategin vara vinstgivande innan man börjar med egna "förbättrande" modifieringar.
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggVore ju väldigt hyggligt av LillWicke om han vill lägga ut sina monsterscript, så kan vi göra lite tester och kanske införa som standardversion av Raptor?
Däremot får du hjältestatus hos mig om du delar med dig av 10.000 kr frågan - hur du löst trendfilterproblemet
Comment
-
Vi hade en sådan funktion i de första versionerna allra högst upp i den här tråden. Man kan använda följande villkor för att testa om affär skett idag, och i så fall blockera fler affärer. För att testa om säljtransaktion skett idag:
ej_idag:=gt(int(d),int(lasttrade(s,d)))
och för köptransaktion:
ej_idag:=gt(int(d),int(lasttrade(b,d)))
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggIngen signal här ännu. Kommer du inte åt servern via Fjärrskrivbord alltså? Admin-panelen fungerar dock inte under tiden de uppgraderar.
Har även lagt in iTeleport Connector så jag kan styra allt från iPaden, men när jag försöker ansluta står det: Server closed connection.
Comment
Comment