Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 09:27 ORDER "sl) Mitt BENA3 köp vänd OMXS304E" kurs 1347.25 -2.25
    10:32 ORDER "sl) Mitt BENA2 sälj vänd OMXS304E" kurs 1351.25 +4.00
    10:52 ORDER "sl) Egen DAX TP kort index OMXS304E" kurs 1350.75 +0.50
    11:26 ORDER "sl) Mitt BENA2 sälj OMXS304E" kurs 1350.00

Ackumulerad vinst E-terminen -12.30 punkter
    mvh
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2014-04-25, 13:14.

Comment

• IB 1350.00, Long, 100%, Ackumulerat + 68 punkter (2014 YTD)

12:32 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304E" kurs 1348.75 (100%)

- 1.25 punkter

Comment

• Fredag, AMA gav inte tillåtelse att gå in men E ser ok ut

Ackumulerad vinst E-terminen +13.75
        Last edited by Berra; 2014-04-27, 17:38. Anledning: Acumulerad
        Berra

Comment

• Jaha, då var det helg igen. Utmärkt tillfälle att filosofera lite om curvefitting. MACD är ju en typisk curvefitting algoritm.

En annan typ av curvefitting som man kan tjäna pengar på är då terminskurvan sticker iväg drygt 2 punkter upp eller ner på ca 30 minuter för att sedan vända tillbaka igen. Jag kan gissa att detta kan bero på en tvetydig nyhet som först tolkas upp för att sedan omvärderas ner. Oftast blir rekylen större än den ursprungliga rörelsen och detta kan man handla på. Sådana här script måste dock kombineras med andra script som också har liknande handelsfrekvens.

Just nu håller jag på att optimera sådana script i Analysbänken. Kan lätt öka nettovinsten med runt 25 punkter på årsbasis. Är speciellt bra om handelsklimatet är ryckigt dvs marknaden är nervös och inte kan bestämma sig om det är upp eller ner som gäller timma för timma. T.ex orsakat av osäkerheter som man inte riktigt vet hur man skall tolka.

Med vänlig hälsning
          Bertil

Comment

• 09:02 ORDER "sl) Mitt Tidig köp vänd OMXS304E" kurs 1353.25 -3.25

Förstod inte varför marknaden öppnade uppåt, och det verkar de övriga handlarna inte förstå heller. Så nu är det ner från toppen som gäller, men det kunde ju mitt räddningsscript inte veta 09:02.
            Ackumulerad vinst E-terminen -13.55 punkter

mvh
            Bertil
            Last edited by Bertil; 2014-04-28, 09:31.

Comment

• Ähum, månadseffekten kanske?

Terminerna har pekat på högre öppning hela helgen här:

http://www.ig.com/se

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Ähum, månadseffekten kanske?

Terminerna har pekat på högre öppning hela helgen här:

http://www.ig.com/se
                Tja, terminskursen var uppe på 1354 efter ett par minuter för att sedan dyka ner till 1345 efter en halvtimma då "amatörernas halvtimma" tog slut som Tobbe R skulle uttryckt det. Själv hade jag trott att kursen skulle öppna på 1345 och sedan dra iväg åt något håll därifrån.
                Månadseffekten har jag inte lagt in i mina script ännu. Får titta på det sedan.
                mvh
                Bertil

Comment

• Nu när index är uppe på 1300-1400-nivån så rör den sig fler punkter för varje %-enhet som ändras, nu är det nästan dubbelt så många punkter som för 5 år sedan.
                  Är det nåt ni tänker på och handlar därefter?

Mikael
                  Gbg

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                    Nu när index är uppe på 1300-1400-nivån så rör den sig fler punkter för varje %-enhet som ändras, nu är det nästan dubbelt så många punkter som för 5 år sedan.

Mikael
                    Gbg
                    Nix. Mina triggnivåer är satta i punkter och intrimmade för senaste året och index har ju legat i samma härad ett tag.
                    mvh
                    Bertil

Comment

• Där kom signalen
                      12:48 ORDER "sl) breakout andra Sälj OMXS304E" kurs 1344.75
                      Berra

Comment

• IB 1348.75, Short, 100%, Ackumulerat + 66.75 punkter (2014 YTD)

14:57 ORDER "sl) Take Profit short TE OMXS304E" kurs 1340.75 (50%)

+ 4 punkter

Comment

• Nice!

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                            Nu när index är uppe på 1300-1400-nivån så rör den sig fler punkter för varje %-enhet som ändras, nu är det nästan dubbelt så många punkter som för 5 år sedan.
                            Ja absolut när det gäller takeprofit och eventuella stoploss som primärt ser till %-rörelser. Annars är ju bara punkter ett annat sätt att räkna avkastningen på som är lättare att relatera till när man handlar med terminer. 70 punkter på terminen i år tex är drygt 5 % avkastning på underliggande index.

Comment

• Efter varje handelsdag så brukar jag simulera mina ordermodeller för att se att de överensstämmer med dagens skarpa handel. Nästan alltid stämmer det perfekt.
                              Så inte idag.
                              Nordnet klantade sig med att sätta in fredagens dagavräkning så att det fanns för lite pengar att handla med. Dessutom skiljde sig säkerhetskravet mycket mellan lång och kort termin. Fick därför ett stort antal Delay orders då det inte fanns pengar att handla det antal terminer som var inprogrammerat.
                              Jag la därför ordern manuellt i två steg för att vända innehavet. Detta gick bra.

Därefter fick jag inga signaler från NAT. I Analysbänken fick jag dock flera signaler. Kan NAT ha hängt sig och lagt av att trigga på nya signaler?

Får gå hem och kolla Deblog.
                              mvh
                              Bertil

Comment

• 16:15 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS304E" kurs 1343.00 +1,50

Ackumulerad vinst E-terminen +15.25
                                Berra

Comment

Working...
                                X