Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej Jörgen!
    Grattis till ett bra resultat! Tur att jag postar resultaten i forumet så att jag kan leta reda på svaren.
    Här är realiserade avslutspunkter på terminen under 2018 exklusive courtage.
    Daytradingen gick sämst +33,6 punkter
    Volymsving +245,69 punkter
    OMXSPI +395,2 punkter
    Mach1 +250 punkter mellan 2018-08-23 (då jag började handla den) till 2018-12-31

Handlar du bara minisar numera eller handlar du terminen också?

mvh
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2019-03-20, 23:01.

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
      Hej Jörgen!
      Grattis till ett bra resultat! Tur att jag postar resultaten i forumet så att jag kan leta reda på svaren.
      Här är realiserade avslutspunkter på terminen under 2018 exklusive courtage.
      Daytradingen gick sämst +33,6 punkter
      Volymsving +245,69 punkter
      OMXSPI +395,2 punkter
      Mach1 +250 punkter mellan 2918-08-23 (då jag började handla den) till 2018-12-31

Handlar du bara minisar numera eller handlar du terminen också?

mvh
      Bertil
      Jag handlar bara minifutures, fördelen är att slippa courtaget och att det går att få mycket större hävstång än vad som är möjligt med omx terminen för samma insats. En minifuture kan ha hävstång 35 vilket är komplett livsfarligt om man inte har positionen i rätt trend så därför är en bra trading-strategi viktigt.

Comment

• Jag handlar ju med periodtiden 1,4,5 och 10 minuter beroende på ordermodeller. Terminen har ju hävstång runt 12 relativt säkerhetsbeloppet och jag handlar för halva kassan så min effektiva hävstång är ca 6 gånger. Mina strategier (eller om det är mina nerver ) klarar inte högre hävstång. Courtaget för terminen är ju runt 0.12 punkter per avslut om man har bra avtal så det är ju försumbart för swingtrading.

mvh
        Bertil
        Last edited by Bertil; 2019-03-20, 23:05.

Comment

• Bertil,
          lite uppdatering av depån som nu har en vinst på 159,80% i år, se screenshot.

Under februari tom början på april stod depån stilla då omxs30 gick sidledes.

Nästa mål 200% vinst i år...
          Attached Files

Comment

• Hej Jörgen!
            Mina konton har inte gått så bra iår. Daytrading -10%
            Swingtrading: -2.8%, -7.6%, -30.5%

mvh
            Bertil

Comment

• Oj, det känns.
              Kanske får vi en stabil nedåt-trend nu så dina trading-system tradar tillbaka pengarna.

Comment

• Bertil,
                nu har jag 214,15% vinst i år på depån, se screenshot.

Nästa mål är 300% vinst i år.
                Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av jorgeng Visa inlägg
                  Bertil,
                  nu har jag 214,15% vinst i år på depån, se screenshot.

Nästa mål är 300% vinst i år.
                  Grattis, grattis!
                  Men den mest imponerande siffran är ju att ditt konto ligger +909% på ett år.

mvh
                  Bertil

Comment

• Det var länge sedan men nu kom en skarp trigg på mitt daytradingkonto.

09:03 ORDER "sl) Egen toppar2 sälj OMXS309F" kurs 1599.25
                    17:23 ORDER "sl) Min Signal2 cover innan stängning OMXS309F" kurs 1600.00 -0.75

Ackumulerad vinst från 14/6-17 skarpt med ordermodeller: -28.65 punkter
                    1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): -87.65 punkter

Bruttovinst idag skarp handel : -0.75 punkter

mvh
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2019-05-21, 19:49.

Comment

• Sakta ökar värdet på depån, årets vinst nu 253,40%, redan förbi Ekkas årsvinst för 2018 på 230%, var ska det sluta?

Det ska bli spännande när 2019 är avklarat hur mycket vinst min trading-strategi kom upp i.
                      Attached Files

Comment

• Grymt!

Comment

Sakta ökar värdet på depån, årets vinst nu 253,40%, redan förbi Ekkas årsvinst för 2018 på 230%, var ska det sluta?

Det ska bli spännande när 2019 är avklarat hur mycket vinst min trading-strategi kom upp i.
                          Grymt jobbat !! Vad kör du för strategier för att få det utfallet ? Antar att du inte bara handlar med AT på det kontot ?

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                            Grymt jobbat !! Vad kör du för strategier för att få det utfallet ? Antar att du inte bara handlar med AT på det kontot ?
                            Strategin är baserad på elliot waves mot omxs30-index och handel med minifutures och bara en strategi på den depån.

Comment

Strategin är baserad på elliot waves mot omxs30-index och handel med minifutures och bara en strategi på den depån.
                              Imponerande ! Har du lust att lägga ett mail till mig ? Har några frågor jag skulle vilja ta "off-line". micke@nicedays.se

Comment

• Vad är systemhävstången?

(antal minis * pris * hävstång)/kontovärde

Comment

Working...
                                X