If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det finns en spreadkontroll. Rikard vet den aktuella.
Jag förmodar att den stora skillnaden uppstod i closen och inte innan 17:25?
Oavsett var det bra att ingen signal kom. Bra observation, vi måste hålla ett öga på spreadarna.
Det finns en spreadkoll på 0.9%, vilket gör att det inte blir någon order om spreaden ligger över den nivån. I de fall spreaden vidgas är det extrema lägen på börsen, och det brukar vara max någon minut. Innan 17:25 var spreaden 0,59 punkter precis som den ska.
Förtydligande: Kl 17:25 inleds stängningscallen, och handeln stoppas. Då kan köp- och säljpriserna variera kraftigt men det saknar betydelse eftersom det ändå inte går att handla. För övrigt gäller börsens vanliga regler, man kan makulera en affär genom att ringa börsen inom 10 minuter om den skett på felaktiga priser.
Den 12:e skulle den köpa 100% vid 15.09 och sälja ner till 50% vid 16.25.
Kursen sjönk ganska kraftig precis efter 15.09 så jag tänkte att även om signalen kom fram så köpte inte mitt program.
Idag var det också 100% long som bråkade.
Skillnaden är att den 12:e fick jag en signal, men inte idag...
Alla andra äffären har fungerat de senaste veckorna.
Jag har kört med tele2 4G senaste tiden. Kan det vara att hastigheten minskar kraftigt ibland? Hade ADSL innan.
1. Insatsen är fög hög i förhållande till kontovärdet - tex om du satt -99 som insats men det finns aktier eller andra positioner på kontot som "förbrukat" en del kapital.
2. Spreaden för hög. Främst aktuellt om man handlar instrument med extremt hög utväxling.
Annars kan det inte bli uteblivna order pga programmet har "mycket att göra". Orderläggningen prioriteras högst så det är det första som exekveras. Hur ser det ut i Larmfönstret och Tradelog idag?
Det kan vara två problem, dels kollar scriptet om det finns pengar till den mängd som ska köpas just "nu". Annars blir det ingen order. Så frågan är om någon annan position fanns på kontot utöver det du redan hade i Symphony?
Felkoden från den 12:e är ju ändå tydlig, det krävs mer pengar på kontot helt enkelt. -99 är egentligen bara en koll att 99% av depåvärdet används, men Nordnet kan fortfarande avvisa ordern om det är ett instrument med för hög utväxling som handlas. Det kan nog vara en bra ide att kontrollera direkt med Nordnet hur mycket man kan handla för när det gäller olika instrument.
Vad hände med Symphony Light idag när strategin gick från 100% Long till 100% Short. Detta hände: exit Long, entry Short, entry Long, exit Short, exit Long, entry Short - allt inom loppet av 7 minuter. Detta i två depåer kostade mig totalt 6 lax i spread. Inte så festligt.
kl 13:52 Symphony Light har tagit position: SHORT 100%
kl 13:56 Symphony Light har tagit position: LONG 50%
kl 13:59 Symphony Light har tagit position: SHORT 100%
Precis som Christer säger blev det 6 affärer inom loppet av 7 minuter.
Comment