Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Symphony Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Signal skickas från oss via cloudservern till kund. De lokala kundscripten tar endat emot signal och skickar order. Kurserna vid larm har inget att göra med faktiska avslut. Du kan kolla loggade ordertransaktioner i NAT eller gå in på NN hemsida under avslut.

    Comment


    • #17
      Dagens live trade med Minis L/S GOC:
      16:43 Sälj Long 564.41
      16:43 Köp Short 428,78
      17:24 Sälj Short 431,93
      17:24 Köp Long 561,25

      Comment


      • #18
        Vi har testkört skarpt idag och det har fungerat utmärkt. Därmed packar vi om installationerna för de senaste två veckorna så att de som haft problem med onödig försäljning kan tanka ner Light igen. Mail skickas under kvällen.

        Comment


        • #19
          Enligt SMS så ska den sälja 15.46 och köpa tillbaks 50% 17.23 Bull.
          Den säljer fortfarande med äkta order precis som innan...
          Mitt autotrader ska väl inte kunna påverka? Eller det kan vara att vi använder samma globala variabler?
          Jag använder 82 och 83 i min egen modell som handlas på annan depå.


          15:46 ORDER "sl) Symphony Light Bull sell custom BULL OMX X5 OC(35)" kurs 61.88
          15:46 GSM larm sänt!


          17:23 ORDER "sl) Symphony Light Bull buy custom BULL OMX X5 OC(35)" kurs 60.69
          17:23 ORDER "sl) Symphony Light Bull sell custom BULL OMX X5 OC(35)" kurs 60.65
          17:23 GSM larm sänt!
          17:24 ORDER "sl) Symphony Light Bull buy custom BULL OMX X5 OC(35)" kurs 60.39
          17:24 ORDER "sl) Symphony Light Bull sell custom BULL OMX X5 OC(35)" kurs 60.57
          17:26 ORDER "sl) Symphony Light Bull buy custom BULL OMX X5 OC(35)" kurs 60.39
          17:26 GSM larm sänt!

          Comment


          • #20
            Det kan vara så att något script ligger kvar sedan tidigare installation och påverkar, vi loggar gärna in imorgon via Fjärrsupport och undersöker. Symphony fullversionen har kompletterats med en ny version för minifutures med en helt nyskriven kärna på klientsidan som vi även kommer utgå ifrån med Symphony light. Vi testar den någon dag ytterligare och kan därefter lägga in en helt ny light med samma funktionalitet.

            Comment


            • #21
              En ny version av Symphony light ligger ute nu för installation. Den har en helt nyskriven kärna med stöd för återinvestering. Instruktionssidan är uppdaterad.

              Det är viktigt att man tar bort alla gamla Symphony Light-script innan man installerar den nya versionen:

              1. Radera Symphony Light-ordermodellerna i Inställningar > Arbeta med ordermodeller

              2. Öppna scriptredigeringsdialogen och leta upp och radera alla script som heter något med Symphony Light. Glöm inte de som har prefix va) och vl).

              3. Installera den nya versionen på samma vis som tidigare enligt instruktionssidan.

              Nytt är att man kan välja att handla för fast belopp i kr alternativt i en procentsats av kontovärdet. Det gör att man får möjlighet till automatisk återinvestering.

              Dessutom har vi förenklat hanteringen så att man inte längre behöver ansluta några script. Bara mata in insatsen/procentsatsen i fält 32 i Indata script för resp instrument och anslut ordermodellerna.

              Comment


              • #22
                Hej,

                idag kom en sälj-signal strax efter kl 9. Den ordern blev makulerad för mig. När jag tittar i transaktionslogen så var pris -0,50 kr?

                Kan detta ha att göra med att jag inte uppdaterat lokala skript eller kan det vara något annat fel som man borde felsöka?

                Comment


                • #23
                  Det måste vara lokalt, inga signaler gick ut härifrån. Jag skulle radera alla Symphony Light-script och ladda ner de nya.

                  Comment


                  • #24
                    sålde imorse, köpte och sålde vi 16.30.
                    Fungerar fint.

                    17.25 fick jag signal om att köpa 100%. Ordern är lagd av programmet, men den hann inte gå igenom innan börsen stängde.
                    Det har hänt mig flera gånger nu. Handlar med Minilong omx E OC (35).
                    Nu ligger ordern över natten och väntar.
                    Är det möjligt att tidigarelägga rutinen i Symphony light eller är det någon inställning i mitt program som bråkar?
                    Jag har tagit bort många onödiga avläsningar av aktiekurser för att snabba upp programmet.

                    Är det ett krav att jag måste köra på er server för att signalerna ska komma fram innan börsen stänger?

                    Comment


                    • #25
                      Fick du larm en eller flera gånger precis vid stängning?

                      Comment


                      • #26
                        16:27 ORDER "sl) Symphony Light Minilong sell custom MINILONG OMX E OC(35)" kurs 234.73
                        16:27 GSM larm sänt!
                        17:23 ORDER "sl) Symphony Light Minilong buy custom MINILONG OMX E OC(35)" kurs 234.73
                        17:23 GSM larm sänt!
                        17:25 ORDER "sl) Symphony Light Minilong buy custom MINILONG OMX E OC(35)" kurs 234.73
                        17:25 GSM larm sänt!


                        Men den hinner inte köpa...

                        Comment


                        • #27
                          Aha, då ska vi titta i Tradelog och se om ordern hamnade i marknaden och till vilket pris. 17:23 är i god tid innan stängning så det är inte datorns hastighet. Vi kan ev behöva ta till priset i ordern lite mer, speciellt om du kör minifutures med högre utväxling.

                          Comment


                          • #28
                            Det är nog inte att den inte hinner utan att priset är fel, vid 17.24-tiden ligger säljkursen på 244kr, köpkursen på 240kr.
                            så ser det ut i grafen iaf....

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                              Det är nog inte att den inte hinner utan att priset är fel, vid 17.24-tiden ligger säljkursen på 244kr, köpkursen på 240kr.
                              så ser det ut i grafen iaf....
                              Vi får hålla ett öga på prissättningen vid stängning. Min kundinstalltion fick dock avslut på första försöket.

                              Comment


                              • #30
                                Vi har mailat dig en ändring som tar till lite mer i pris, samt tillåter tätare orderförsök sista minuterna innan stängning.

                                Comment

                                Working...
                                X