If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Enligt min erfarenhet är det vanskligt att simulera på DAX med start före kl 09:16 pga fördröjningen på 15 minuter på DAX från Nordnet. Då det inte alltid finns minutdata före kl 09:16 hämtar analysbänken istället föregående dags stängningskurs och använder den. Detta resulterar i att simulerad vinst blir för hög. (Vid simuleringar på mina egna script har det haft stor betydelse på vinstutfallet.)
Enligt min erfarenhet är det vanskligt att simulera på DAX med start före kl 09:16 pga fördröjningen på 15 minuter på DAX från Nordnet. Då det inte alltid finns minutdata före kl 09:16 hämtar analysbänken istället föregående dags stängningskurs och använder den. Detta resulterar i att simulerad vinst blir för hög. (Vid simuleringar på mina egna script har det haft stor betydelse på vinstutfallet.)
Det är bara tidstämplarna på datat som visas, de verkliga kurserna kommer 15 min fördröjt, så alla signaler sker egentligen en kvart senare.
Comment