If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Etter å ha brukt Coda OBX nå snart et halvt års tid, er mitt inntrykk at den er meget god på salgstiming, men ikke like heldig på kjøp. I et tydelig trend-marked som dette, har den gått glipp av en del gevinst.
På den annen side mener jeg den ennå ikke har tapt annet enn marginalt på noen handler.
Algoritmen gir inntrykk av å være både tålmodig, kald og kynisk, egenskaper jeg setter høyt hos en slik robot.
Härligt att du gillar den! Det stämmer att Coda blir lite försiktig i uppåttrendande marknad, det är lätt hänt att den tolkar läget som överköpt och därmed högre risk. Bäst resultat får den när marknaden konsoliderar.
Jeg forstår.
Jeg vil benytte anledningen til å minne om at det hadde vært kult med en OBX-strategi som tok både long- og short-posisjoner. OBX har en tendens til å overreagere på bakgrunn av de større europeiske børsene, og blir lett nervøs av endringer i oljepris. Det blir med andre ord ofte større bevegelser når andre beveger seg lite..
Comment