Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Derivat guld och silver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Upptäckte just silverindexet SIX-SILV som har silverkureserna från 09.00 till 21.15 varje dag. Då kommer det att bli mer korrekt om man skall använda sig av medelvärdesbildningen eller MACD för att hitta sin edge. Man för ju då med H,L,O och C och inte bara B och S som jag har då jag tittar direkt på derivaten.
    Tyvärr innehåller SIX-SILV en hel del spikar och raka streck som ställer till det.

    Med vänlig hälsning
    Bertil


    Edit1: Trodde först att det berodde på min insamling att det var spikar i indexet. Laddade hem nya data från kundservice, men det blev inte bättre.
    Edit2: Loggningen från 17.30 till 21.15 verkar bara ha börjat från slutet av september. Tror jag själv hade bättre loggning men den ersatte jag ju av kundservicedata.
    Attached Files
    Last edited by Bertil; 2016-11-20, 11:43.

    Comment


    • #17
      Här är lite info om silvermanipulationen.
      In the litigation, investors claimed Deutsche Bank, HSBC Holdings Plc (HSBA.L) and Bank of Nova Scotia (BNS.TO) (ScotiaBank) rigged silver prices through a secret daily meeting called the Silver Fix, and accused UBS AG (UBSG.S) of exploiting that fix.

      The alleged conspiracy started by 1999, suppressed prices on roughly $30 billion of silver and silver financial instruments traded each year, and enabled the banks to pocket returns that could top 100 percent annualized, the investors said.

      Earlier this month, U.S. District Judge Valerie Caproni ruled the investors had sufficiently, "albeit barely," alleged that Deutsche Bank, HSBC and ScotiaBank violated U.S. antitrust law by conspiring to depress the Silver Fix from 2007 to 2013.

      http://www.reuters.com/article/us-de...-idUSKBN12H2HB

      Med vänlig hälsning
      Bertil

      Inte att undra på att det är svårt att trejda silver...

      Comment

      Working...
      X