Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Standardmodell TOM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Skulle precis fråga när man kunde se en kombination av long och short. Spännande...

    Comment


    • #47
      Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Testar att köra det ihop med Long-sidan för att se så inga konflikter uppstår, verkar fungera fint så långt.

      Sweet :-) Du får lägga upp en print på sim sen.

      Comment


      • #48
        Här är ett par simuleringar med X1 från 2003 till nu, den ena inkl blankning och den andra utan. Viss skillnad.

        Attached Files

        Comment


        • #49
          Jag använder, som jag tror är, den näst senaste versionen av TOM, d.v.s. den använder ETP-link, men saknar Short-modellerna. Är det enkelt att uppdatera till senaste versionen? Anledningen till att jag frågar är att TOM tog position igår. Det kanske gör det krångligare att uppdatera?

          Comment


          • #50
            Har du fler än 1 OMXS30-andelar på testkontot nu? I så fall är det bara att uppdatera och ansluta även Short-modellerna.

            Comment


            • #51
              Skulle vara intressant att se equity-kurvan med blankning påkopplad.

              Comment


              • #52
                Ursprungligen postat av MagnusJ Visa inlägg
                Jag använder, som jag tror är, den näst senaste versionen av TOM, d.v.s. den använder ETP-link, men saknar Short-modellerna. Är det enkelt att uppdatera till senaste versionen? Anledningen till att jag frågar är att TOM tog position igår. Det kanske gör det krångligare att uppdatera?
                Kom ihåg att det spetsade antalskriptet funkar inte med short

                Comment


                • #53
                  Vi kan fixa det, ska hitta på något till nästa lektion.

                  Comment


                  • #54
                    Skulle vara intressant att se en jämförelse på TOM:s equitygrafer med och utan blankning inkopplad. Gärna års-/månadsresultat också. Så som Double7 redovisas. När tid och lust finnes naturligtvis...
                    Last edited by Peppepeppe; 2017-12-05, 12:41.

                    Comment


                    • #55
                      Då var TOM igång och jag väntar på första positionen.

                      Comment


                      • #56
                        Vilken är sista dagen strategin kan ta en lång position?
                        Last edited by Peppepeppe; 2017-12-13, 09:13.

                        Comment


                        • #57
                          Med veckans uppdatering och tillägget av Backtrack funktionen så gjorde jag ett nytt backtest. Ser att under dystra oktober 2018 så togs inte bara en long position utan två. Först en den 4e oktober som stängdes den 10e, sen en ny position den 11e som stängdes den 18e. Lite oväntat. Dock kan jag konstatera att resultatet efter uppdateringen är trevligare att titta på.

                          Comment

                          Working...
                          X