Vi fick signal på ELUX B idag. Har du den ansluten?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fear - Greed
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggJag har faktiskt kopplat på det mesta på Largecap, skippat en del bolag som jag inte vill handla, tex ERIC, HM och FPC samt några fler. Vissa är ju mindre bra och vissa är kanon.
Kan man se någon direkt korrelation mellan hur mycket omsatta aktierna är (alltså OMXS30) och resultat i Fear Greed? För då kanske man skulle hålla sig till OMXS30 och nöja sig med färre affärer.
Finns någon korrelation mellan börsvärde (finns det något index där enbart börsvärdet avgör? Ungefär samma som OMXS30 skulle det väl bli...) och resultat i Fear Greed?
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggHar ERIC, HM, FPC och några fler visat dåliga resultat i back-testing? Eller varför vill du inte handla dem? Eller tycker du mer känslomässigt att t.ex. FPC "känns" farlig att handla med tanke på alla märkliga turer i det företaget?
Kan man se någon direkt korrelation mellan hur mycket omsatta aktierna är (alltså OMXS30) och resultat i Fear Greed? För då kanske man skulle hålla sig till OMXS30 och nöja sig med färre affärer.
Finns någon korrelation mellan börsvärde (finns det något index där enbart börsvärdet avgör? Ungefär samma som OMXS30 skulle det väl bli...) och resultat i Fear Greed?
HM har jag inte för att jag inte vill helt enkelt, och samma för ERIC. Det är mera fear än greed ;-)
Comment
-
Jag gick för övrigt in och köpte EluxB på en annan depå och hade lite tur genom att komma in ca 1,5 % lägre än när F/G köpte (köpte dagen efter). Lite tur skall man ha ibland!
Så då väntar man på 14-dagars högsta då...
Om någon kommer ihåg det så får ni gärna lägga ut här på forumet när modellen säljer Elux.
Comment
Comment