Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fear - Greed

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Vi fick signal på ELUX B idag. Har du den ansluten?

Comment

Fick också signal på Elux

Comment

Samma här. So far so good :-)

Comment

Någon som kan föreslå aktier att koppla på fear greed förutom de som använts på produktsidan. Elux förstår jag är en. Men fler? Alla large cap?

Comment

Jag har faktiskt kopplat på det mesta på Largecap, skippat en del bolag som jag inte vill handla, tex ERIC, HM och FPC samt några fler. Vissa är ju mindre bra och vissa är kanon.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
              Jag har faktiskt kopplat på det mesta på Largecap, skippat en del bolag som jag inte vill handla, tex ERIC, HM och FPC samt några fler. Vissa är ju mindre bra och vissa är kanon.
              Har ERIC, HM, FPC och några fler visat dåliga resultat i back-testing? Eller varför vill du inte handla dem? Eller tycker du mer känslomässigt att t.ex. FPC "känns" farlig att handla med tanke på alla märkliga turer i det företaget?

Kan man se någon direkt korrelation mellan hur mycket omsatta aktierna är (alltså OMXS30) och resultat i Fear Greed? För då kanske man skulle hålla sig till OMXS30 och nöja sig med färre affärer.

Finns någon korrelation mellan börsvärde (finns det något index där enbart börsvärdet avgör? Ungefär samma som OMXS30 skulle det väl bli...) och resultat i Fear Greed?

Comment

Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                Har ERIC, HM, FPC och några fler visat dåliga resultat i back-testing? Eller varför vill du inte handla dem? Eller tycker du mer känslomässigt att t.ex. FPC "känns" farlig att handla med tanke på alla märkliga turer i det företaget?

Kan man se någon direkt korrelation mellan hur mycket omsatta aktierna är (alltså OMXS30) och resultat i Fear Greed? För då kanske man skulle hålla sig till OMXS30 och nöja sig med färre affärer.

Finns någon korrelation mellan börsvärde (finns det något index där enbart börsvärdet avgör? Ungefär samma som OMXS30 skulle det väl bli...) och resultat i Fear Greed?
                FPC handlar jag inte för att backtestningen inte går att ha som underlag, och för att jag har en egen regel för mig själv att inte röra den aktien.

HM har jag inte för att jag inte vill helt enkelt, och samma för ERIC. Det är mera fear än greed ;-)

Comment

Jag gick för övrigt in och köpte EluxB på en annan depå och hade lite tur genom att komma in ca 1,5 % lägre än när F/G köpte (köpte dagen efter). Lite tur skall man ha ibland!
                  Så då väntar man på 14-dagars högsta då...
                  Om någon kommer ihåg det så får ni gärna lägga ut här på forumet när modellen säljer Elux.

Comment

Vi kan försöka hojta till, men annars kan du ju alltid ansluta endast Fear Greed sälj-modellen till ELUX på det kontot, så sköter den sälj automatiskt.

Comment

Aha, kanske jag kan få till det när jag inte är med barn på ridning handboll gitarr gymnastik kör o annat...
                      M.a.o aldrig förmodligen...

Comment

Jag kan ta på mig ansvaret att slänga ut här när min Fear-Greed går ur Elux :-)

Comment

Sweeet tackar...

Comment

Position i axfood nu på morgonen.

Comment

Yes samma här :-)

Comment

09:00 ORDER "sl) Standardmodell Fear-Greed köp ABB" kurs 201.10
                                09:00 ORDER "sl) Standardmodell Fear-Greed köp SHB A" kurs 131.40

Comment

Working...
                                X