Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fear - Greed

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
    Koblet antalscript til intrument?
    Får skämmas, jag har Hexagon i min lista, inte Hexpol. Så förklaringen är enkel, jag ska inte a entré i den aktien.

Comment

• För att undvika att köpa aktier som befinner sig i en negaiv trend, eller som inte vänder upp efter gap, använder jag strategin endast som larmscript på hela Large Cap. Funkar perfekt för att screena hela listor. Sen kollar jag vad som signalerat, som idag HPOL, klart intressant om det kommer en positiv candlesticksformation. Sen brukar jag köra en semirobot för exit.

Fick också signal på RESURS idag som är i downtrend, men varför handla mot TA signaler så den blev det pass på. Skulle inte vara några problem att bygga på scriptet med en koll av marknadsläge, bästa entry mm. Enda problemet jag ser med att köra den som helauto är att man missar alla aktier som inte ligger i urvalet. Men som sagt, som screener med "robotexit" är den guld.
      Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
      Alf Johansson, alias
      Börsapan

Comment

• Jeg forsøke å optimere FG med EOD data. Det funker inte så bra. Jeg har åpningskurs for hele perioden. Er det noe i köpsidan som må endres:

{ Standardmodell Fear-Greed köp }
        { 160204 }
        {}

{}
        procent1:=0.995
        procent2:=0.98

{ Reservera trading power som inte handlas för - ange belopp i kronor }
        reserv=getgvar(844)

{ Läs in cellnr för matchad minifuture }
        minifuture=scrpar(15)

{läs av kontovärde och testa om det finns pengar}
        depåvärde=sub(add(cash(a),cash(t)),cash(u))
        belåning=sub(depåvärde,cash(a))
        insatsproc=div(abs(getgvar(843)),100)
        insatsbelopp=mult(depåvärde,insatsproc)
        pengarfinns=lt(add(reserv,insatsbelopp),belåning)

ej_sälj_idag=gt(int(d),lasttrade(s,d))

ma50=mov(c,50,s)
        procent3=if(lt(c,ma50),procent2,procent1)
        gap=lt(h,mult(procent3,aref(l,1)))
        innehav=le(portfolio(v),0)
        öppet=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),6)
        long1=and(pengarfinns,and(innehav,aref(gap,1)))
        long2=and(and(long1,öppet),ej_sälj_idag)
        setgvarif(minifuture,minifuture,long2)
        retval(7,0)
        mult(long2,10)

Comment

• 09:00 ORDER "sl) Standardmodell Fear-Greed köp INVE B" kurs 402.90

Comment

09:00 ORDER "sl) Standardmodell Fear-Greed köp INVE B" kurs 402.90
            Jag också.
            Varför fick jag inte FPC? Fasen, jag kanske kopplade bort den från F/G ...

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
              Jag också.
              Varför fick jag inte FPC? Fasen, jag kanske kopplade bort den från F/G ...
              Samma här fast inte fingret ;-)

Comment

• Du skall inte rädas FPC, nu kan det bara gå upp...eller inte... Nu är den ned ytterligare 2,6 % så det var ju bra jag inte fick den. Kanske skall gå in manuellt och köpa i F/G. Hur gör jag det bäst. Jag vill alltså köpa den i min skarpa depå som är kopplad till F/G.

Om jag nu har kopplat loss FPC från F/G så är det väl bara att köpa ine FPC och sedan koppla på FPC på F/G senare idag eller? Så sköter F/G försäljningen av FPC när 14 dagars högsta nås?

Comment

Du skall inte rädas FPC, nu kan det bara gå upp...eller inte... Nu är den ned ytterligare 2,6 % så det var ju bra jag inte fick den. Kanske skall gå in manuellt och köpa i F/G. Hur gör jag det bäst. Jag vill alltså köpa den i min skarpa depå som är kopplad till F/G.

Om jag nu har kopplat loss FPC från F/G så är det väl bara att köpa ine FPC och sedan koppla på FPC på F/G senare idag eller? Så sköter F/G försäljningen av FPC när 14 dagars högsta nås?
                  Ingen aning om det fungerar om du köper manuellt och om F/G säljer automatiskt. Kanske går.

Om man skall köpa respektive sälja automatiskt så hade jag kopplat F/G mot ett fiktivt konto och med hjälp av notiserna så hade jag köpt manuellt. Finns säkert andra bra lösningar, tex koppla köpsidan av F/G mot fiktivt konto och säljsidan mot skarpt konto, om det kan fungera vet jag inte riktigt.

Tack för en trevlig lunch igår btw :-)

Comment

Jeg forsøke å optimere FG med EOD data. Det funker inte så bra. Jeg har åpningskurs for hele perioden. Er det noe i köpsidan som må endres:

{ Standardmodell Fear-Greed köp }
                    { 160204 }
                    {}

{}
                    procent1:=0.995
                    procent2:=0.98

{ Reservera trading power som inte handlas för - ange belopp i kronor }
                    reserv=getgvar(844)

{ Läs in cellnr för matchad minifuture }
                    minifuture=scrpar(15)

{läs av kontovärde och testa om det finns pengar}
                    depåvärde=sub(add(cash(a),cash(t)),cash(u))
                    belåning=sub(depåvärde,cash(a))
                    insatsproc=div(abs(getgvar(843)),100)
                    insatsbelopp=mult(depåvärde,insatsproc)
                    pengarfinns=lt(add(reserv,insatsbelopp),belåning)

ej_sälj_idag=gt(int(d),lasttrade(s,d))

ma50=mov(c,50,s)
                    procent3=if(lt(c,ma50),procent2,procent1)
                    gap=lt(h,mult(procent3,aref(l,1)))
                    innehav=le(portfolio(v),0)
                    öppet=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),6)
                    long1=and(pengarfinns,and(innehav,aref(gap,1)))
                    long2=and(and(long1,öppet),ej_sälj_idag)
                    setgvarif(minifuture,minifuture,long2)
                    retval(7,0)
                    mult(long2,10)
                    När man har endast EOD-data kör man utan animering ikryssad, och då måste alla villkor som endast fungerar med intradaydata kopplas förbi, tex "öppet". Ändra long2:

long2=and(and(long1,{öppet}1),ej_sälj_idag)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                      Ingen aning om det fungerar om du köper manuellt och om F/G säljer automatiskt. Kanske går.

Om man skall köpa respektive sälja automatiskt så hade jag kopplat F/G mot ett fiktivt konto och med hjälp av notiserna så hade jag köpt manuellt. Finns säkert andra bra lösningar, tex koppla köpsidan av F/G mot fiktivt konto och säljsidan mot skarpt konto, om det kan fungera vet jag inte riktigt.

Tack för en trevlig lunch igår btw :-)
                      Jag får se hur jag löser det, nu har FPC studsat upp igen så kanske jag är för sent på pucken.

Tack själv, mycket trevligt. Kan vi göra varje dag sedan när vi har vårt lilla trading-kooperativ inne i stan...

Comment

Jag får se hur jag löser det, nu har FPC studsat upp igen så kanske jag är för sent på pucken.

Tack själv, mycket trevligt. Kan vi göra varje dag sedan när vi har vårt lilla trading-kooperativ inne i stan...
                        Då blir det lunch varje dag på GBG-desken ;-) Till dess så får vi köra lite då och då.

Comment

• Damm right!

Comment

• Jag är oxå hungrig
                            men det är fel tråd att diskutera det i

Comment

• Ja lite fel tråd men du är välkommen på energiintag också såklart :-)

Comment

• 09:00 ORDER "sl) Standardmodell Fear-Greed köp MIC SDB" kurs 473.00

Comment

Working...
                                X