Den stora nedgången kom inte. Istället kom den stora uppgången.
Nåväl den stora nedgången kommer väl nästa år istället.
Här har jag gjort en sammanställning av simuleringar för mina olika strategier för 2020.
Summeringarna är för hela året, första halvåret, andra halvåret samt de tre senaste månaderna.
Jag kör endast de tre gröna strategierna skarpt.
Trendig4 är den långsammaste strategin och konstigt nog klarar den sig bättre för det första halvåret än för det andra. Men totalt är den kass och skall inte köras.
Daytrading ger inget speciellt utan kostar bara courtage (som inte är med i sammanställningen) och skall heller inte köras.
Nya BolVol8 klarar sig bra under första halvåret men är en katastrof under det andra och skall därför inte heller köras.
Nya Mach1 klarar sig bra både under första och andra halvåret, speciellt för de sista tre månaderna och skulle kunna köras, men presterar för ojämnt mellan terminerna.
SPI+SPI31+Mach2 klarar sig hyfsat trots att den är en relativt långsam strategi, men jag står ändå över att köra den skarpt då jag tycker att den handlar för oförutsägbart.
Gneta kör jag ju skarpt. Gneta presterar bra under det första halvåret (är ju optimerad för detta) men klarar inte alls det andra halvåret och presterar näst sämst av alla för de sista tre månaderna. Jag sätter därför Gneta på paus.
Häpp Daytrading och SWingtrading är ju liksom Gneta optimerade för det första halvåret, men presterar OK för det andra halvåret och får vara kvar.
Alla är välkomna att kommentera resultaten i denna tråd.
mvh
Bertil

).
Leave a comment: