Ursprungligen postat av petpee
Visa inlägg
Med NAT kan vi ju bara scripta teknisk analys dvs vi ser hur kursrörelserna varit men vet inte varför.
a) Vi kan ju få idéer om olika typer av edge och testa dem på historiska data i NAT.
b) Då vi betraktar historiska data i NAT kan vi få idéer om andra typer av edge, som vi också kan testa på historiska data i NAT.
Det viktiga är ju inte hur vi fått fram idén till vår edge, det viktiga är ju om den fungerar eller inte. Facit finns ju i skarpa körningar över tid.
Denna tråd handlar ju just om detta, skarpa affärer ibland med lite inslag av simuleringar.
På helgen då börsen är stängd så förekommer ju lite filosoferande. Du är välkommen att beskriva lite mer i ord hur du ser på börshandel. Vi har uppenbarligen lite olika angreppssätt, jag har ju utförligt beskrivit mina tankegångar, du tänker på ett annat sätt.
Visst psykologiska effekter är viktiga för trading, men hur scriptar man dem?
En psykologisk effekt är ju att många rörelser blir överdrivna pga följa Johneffekten. Då är ju bollingerbanden ett användbart verktyg.
Sedan har ju olika NAT användare olika mål för hur NAT skall användas.
Mitt mål är att få till ett helt automatiskt system som handlar terminen där den enda manuella interveneringen är att byta termin varje månad.
Att jag håller koll på avsluten och ibland handlar manuellt beror bara på att jag inte till 100% litar på mina ordermodeller.
Med vänlig hälsning
Bertil

Leave a comment: