OK, har du data i intradaydiagrammet flera veckor bakåt? Vi kan kolla imorgon annars om du ringer in.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Legato OMX omarbetad och gratis
Collapse
X
-
Jag fick order idag enligt detta:
17:21 ORDER "sl) Legato OMX index Shrt OMXS30" kurs 1403.82
17:21 ORDER "(xk) Mandatory account check spärrar order för OMXS30" kurs
17:21 ORDER "sl) Legato OMX index Shrt OMXS30" kurs 1403.82
17:21 ORDER "sl) Legato OMX minishrt köp MINISHRT OMX BNP144(35)" kurs 357.67
17:21 GSM larm sänt!
Comment
-
För att bestämma hur stor insatsen skall vara i varje affär fyller man ju i beloppet i "Standardmodell insats". Om jag istället vill ändra så att insatsen skall vara % av depåvärdet men max vad kassan tillåter. Hur ändrar jag då enklast i scriptet?
Exempel: Depåvärde 100.000 kr, det finns aktier för 60.000 kr och därmed en kassa på 40.000 kr. Jag har ställt in värdet så att Legato skall handla för 50% av depåvärdet men eftersom det bara finns 40.000 kr i kassan så skall Legato handla för dessa 40.000 kr.
Comment
-
Ok, du vill mäta om tillgänglig att handla uppgår till det belopp som procentinsatsen motsvarar, och i så fal handla för det. Annars handla för vad max tillgängligt är?
{läs av kontovärde}
i1(
insats1=div(abs(scrpar(21)),100)
insats2=mult(sub(add(cash(a),cash(t)),cash(u)),insats1)
insats3=if(gt(scrpar(21),0),scrpar(21),insats2)
insats4=if(gt(cash(t),insats3),insats3,cash(t))
köpantal=Int(Div(insats4,s))
innehav=Portfolio(v)
övermål=Ge(innehav,köpantal)
slutantal1=If(övermål,0,SUB(köpantal,innehav))
add(0,slutantal1)
)
Comment
-
Innebär inte insats4=if(gt(cash(t),insats3),insats3,cash(t)) att den köper så mycket den kan upp till det värde som jag angett i scrpar(21)?
I så fall var jag lite oklar i min fråga. Min önskan är att fylla i en %-sats tex 50% och oavsett vilket depåvärdet är så skall scriptet försöka köpa upp till den %-satsen. Så finns bara 40% kontant på depån så köper den för det. Finns 100% kontant så köper den upp till den angivna %-satsen. I det här fallet då 50%.
Mitt syfte är att scriptet hela tiden vid varje ny affär skall köpa för exempelvis 50% av depåvärdet oavsett om den förra affären var + eller -.
Kanske jag ska uttrycka det så här:
Köp för allt vad kassan tål upp till x% av depåvärdet.
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggShort-signal @1403.80 kl 17.21 idag. Fick även ni andra det?
Comment
-
Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg17:18:59 KÖP BULL OMX X3 C(35)
17:19:46 SÄLJ BEAR OMX X3 C(35)
Missade att det gick från BEAR till BULL när jag kollade depån på Nordnet, hittade nämligen ingen transaktion =)
Ser dok att Saldot växt lite..
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
Comment