Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legato OMX omarbetad och gratis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jo, men om signalen är felaktigt sparad i den globala cellen ligger den kvar till nästa signal. Du kan prova att nollställa signalen genom att köra scriptet:
    SetGvarIf(10,880,1)

Edit: Eller sätt värdet till 11 om du vill gå lång.

Annars kontakta AT för support.
    Last edited by Henric; 2016-04-08, 10:40.

Comment

• Silvius:
      Fick du problemen efter att du uppgraderade till nya versionen eller kom de innan?

//M

Comment

• Då jag endast kört Legato ett par månader bör jag ha haft den nya men oklart då jag inte kontrollerade innan min uppdatering igår.

En fråga: Nu har jag fått hjälp med att ordna bland scripten (Tack Richard!) så frågan är när Legato kommer ställa sig i SANN för köp av BULL. Blir det på stängingen idag (förutsatt att signalen kvarstår) eller borde den redan stå i SANN och köpa bullcert direkt (vilket den inte har gjort)?
        Last edited by Silvius; 2016-04-08, 13:52.

Comment

• Programversion 2.9.0.22 kom ut 2016-04-08 14:0x

Comment

• Jaha då hade jag den definitivt inte. Det var alltså den som stoppade scriptet från flera signaler på samma dag?

Comment

• Njae, programversionen har inget med strategierna att göra.

Comment

• Ok fick för mig att du sade något om det villkoret. Angående min fråga i #333 vet du när nästa signal kommer eller borde jag redan fått en?

Comment

• Signalen triggas strax innan stängning, spännande varje dag!

Comment

• Jag fick Short-signal kl 17.21 idag!

Comment

• Stämmer, det blev rejält bra vinst på den traden!

Comment

• Den var fin fin =)

Fråga på det. Om jag skulle vilja sälja tidigare på dagen innan Legato får säljsignal och vill rensa bort signalen så den inte köper efter en minut till hur kan jag lösa det om jag samtidigt vill att den ska köpa BEAR strax innan dagen är slut? (för nu switcha den från BULL till BEAR).
                        //M

Comment

• Enklast är att sälja en del av positionen, du kan tex låta endast några st vara kvar. Då är fortfarande villkoret för innehav uppfyllt och Legato köper inte mer. Det är bara när man säljer hela positionen som den försöker köpa tillbaka. Det skulle iofs gå att lösa med lite logik i slavmodellerna, tex att låta de handla endast efter kl 17:22.

Håller på med att koppla ihop Legato och Coda så att de går att simulera med halva positionen vardera. Blir ganska coolt, hehe...

Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                            Håller på med att koppla ihop Legato och Coda så att de går att simulera med halva positionen vardera. Blir ganska coolt, hehe...
                            Ser ju mycket lovande ut! Ingen risk för överoptimering väl?
                            Skicka gärna transaktionsfilen så applicerar jag den i min analysmodell!

Comment

• Någon mer än jag som fick longsignal idag?

Comment

• Stämmer fint, samma här.

Comment

Working...
                                X