Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legato OMX omarbetad och gratis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken Cell använder Legato, behöver rensa.

Jag verkar få lite knas när jag manuell säljer allt med behåller 1 så verkar den inte vilja sälja senare heller både på Coda o Legato.
    //M

Comment

• Den använder cell 880, värde 9 för Short, 10 för Exit, 11 för Long.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Den använder cell 880, värde 9 för Short, 10 för Exit, 11 för Long.

Tack tack =)

Comment

• Jag har ett problem med Legato som har inträffat tre gånger sedan i maj. Kör legato på en egen depå och konfade i maj om så att både long och short ska handla 90% av depåvärdet ( före omkonfningen handlades för ett fast belopp ). Det som händer är att när legato växlar från long till short (eller tvärtom), så köps den nya positionen för ca 9% av depåvärdet. Det verkar som att försäljningen inte hinner bli klar innan köpet och strategin handlar 90% av de 10% som var likvida?

Någon annan som haft samma problem eller någon idé hur man kan komma runt det?
          Jag kör även Coda och Fusion på separata depåer, båda konfade att handla 90% av depåvärdet och där har problemet inte inträffat. Är timingen i scripten gjord på annat sätt i Legato, eller är det en slump att det bara inträffat i Legato?
          Eller kan det bero vilka certifikat som handlas? Legato handlar BNP minfutures och Coda/Fusion handlar commerzbank/Vontobel bull och bear certifikat. Kan handeln med BNP vara långsammare så att försäljningen inte hinner klart?

Comment

• Tackar för feedback, vilken version av Legato kör du? Det står datum överst i triggerscripten. Vi kan alltid gå igenom timingen och säkerställa att sälj sker innan nytt köp.

Comment

• Jag kör version 151207.
              Finns det någon senare som jag borde ladda ner?

Comment

• Japp, senaste version ligger alltid via Hjälpmenyn.

Comment

• Har uppdaterat Legato via hjälpmenyn nu, men har fortfarande samma datum i Legato-scripten. Kollar jag legato-scripten i scriptdatabasen så har "index-scripten" datum 151207, "köp-scripten" 160505 och "sälj-scripten" 150903.

Betyder det att något gick snett vid uppdateringen? Eller är det jag som kollar på fel ställe?

Comment

• Legato kortar

Min Legato gick kort igår.

Comment

• Funderar på hur dagsstaplarna ser ut hos dig, har du möjlighet att posta en skärmdump? Det intressanta är vad stängningskursen blev dagen innan signal.

Comment

• Skärmdump intraday

Min skärmdump finns i strängen om Coda.

Comment

• Det ser ut som att manualen för Legato ( http://www.autostock.se/NATmanual/Legato.html ) har uppdaterats för att Legato skall använda ETP Link. Av den anledningen så valde jag att exekvera Uppdatera Legato under Hjälp-menyn. När jag tittade på koden i Analysbänken så hade den fortfarande datumet 151207, d.v.s. inte uppdaterad för ETP Link.
                          Är en uppdatering på gång, eller är det något problem med min Autotrader-installation?

Comment

• Stämmer, vi har uppdaterat men det är endast antalscripten det gäller så triggerscriptrn har samma gamla datum. Återanslutning behövs efter uppdatering eftersom antalscripten är utbytta.

Comment

• För uppdateringen av Legato till att använda ETP-link så vore en del förtydliganden mycket välkommet.

När jag skall ansluta ordermodellerna, efter att ha kört "Uppdatera Legato" i Hjälp-menyn, så finns det nu 7 olika alternativ att välja mellan:

Legato OMX index Exit
                              Legato OMX index Exit shrt
                              Legato OMX index Long
                              Legato OMX Minilong köp
                              Legato OMX Minilong sälj
                              Legato OMX Minishrt köp
                              Legato OMX Minishrt sälj

Den uppdaterade manualen hänvisar till "Long, Shrt, Sell samt Cover".

(I manualen står också att första steget är att ladda ned Coda)

Comment

• Radera de modeller som heter något med Minilong/Minishrt.

Det ska finns en Legato OMX index Shrt också?

Comment

Working...
                                X