Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Du har gjort helt rätt, båda delstrategierna ligger alltså Long. Jag skulle gärna titta närmare imorgon.

Det ska vi se till att ordna då :-) Någon tid som passar, eller när som under dagen? Den ligger på ett VM, så när som är ok för min del.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
      Inget innehav sedan 2 dec för mig.
      Lika här, inget innehav sedan 2/12.

Comment

Du har gjort helt rätt, båda delstrategierna ligger alltså Long. Jag skulle gärna titta närmare imorgon.

Nu blir jag ännu mer förvirrad! Borde du ha ett ? efter "båda delstrategierna ligger alltså long" eller menar du att båda faktiskt ligger long?

En annan fråga, jag hade för mig att om jag sålde en del manuellt så fick jag inte ny köpsignal förrän nästa riktiga signal kom men jag har sålt av manuellt under veckan men autostock köper tillbaka.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
          En annan fråga, jag hade för mig att om jag sålde en del manuellt så fick jag inte ny köpsignal förrän nästa riktiga signal kom men jag har sålt av manuellt under veckan men autostock köper tillbaka.
          Ja, det är så standardinstallationen av Fusion fungerar.

Comment

• Har precis varit i kontakt med en annan användare som haft turen att ligga Long senaste veckan, och det enda vi hittade var att klockan gick någon minut fel. Det kan få avgörande betydelse när man testar om C är högre eller lägre än C igår och börsen inte har rört sig nästan någonting den dagen. Ena minuten är svaret Ja, nästa minut kanske det är Nej. Då blir det väldig skillnad för olika användare. Så rekommendationen är att kolla klockan, och kanske installera något externt klocksynk-program.

Vi ska se om det går att ändra i scripten så att de inte bli så känsliga heller.

Ett alternativ är central signalering av de globala variablerna, men det vill vi helst undvika.

Comment

• Hur går klockan på molntjänsten? Är den synkad?

Comment

• Den sak vara synkad till Windows timeserver, men kontrollera för säkerhets skulle. Vi ska leta upp någon bra extern synktjänst som alla kan installera.

Comment

• Still 100% long. Hur är det med resten av ligan?

Klockan synkad mot time.apple.com. Den brukar stämma snyggt på sekunden :-)

Comment

• Jag är också 100% long.

9 dec: 100% --> 50%
                    13 dec: 50% --> 100%

Comment

• Verkar som att volla-filtret släppt Coda-delen nu så att Fusion endast går på Legato-signaler. Det är därför den inte sålde hälften idag. Nästa exit blir alltså när Legato går ur. För oss som inte har haft någon position sedan 2:a dec väntar 100% Long vid nästa signaltillfälle. Det betyder också att skillnaden hos de som haft Long och de som haft Exit senaste veckan ligger i en enda testpunkt om Close var lägre än gårdagen och att det var på gränsen med systemklockan som avgörande faktor.

Comment

Verkar som att volla-filtret släppt Coda-delen nu så att Fusion endast går på Legato-signaler. Det är därför den inte sålde hälften idag. Nästa exit blir alltså när Legato går ur. För oss som inte har haft någon position sedan 2:a dec väntar 100% Long vid nästa signaltillfälle. Det betyder också att skillnaden hos de som haft Long och de som haft Exit senaste veckan ligger i en enda testpunkt om Close var lägre än gårdagen och att det var på gränsen med systemklockan som avgörande faktor.
                        Betyder det att jag behöver göra något, eller kan jag fortsätta som vanligt nu när jag synkar min Hypervisor mot time.apple.com? Frigjorde lite systemresurser till mitt Win10-VM så det finns lite mera CPU nu :-)

Kollade kalkylforskaren nu och då har jag;
                        854 = 1
                        855 = 0
                        857 = 2

Betyder det att Coda-delen är lång, Legato-delen är utanför men Fusion är 100% lång?
                        Last edited by walle; 2016-12-16, 21:07.

Comment

• Du behöver inte göra något, det är Legato som ligger lång och Cida är borrkopplad eftersom vollan nu har fallit till en alltför låg nivå.

Comment

Du behöver inte göra något, det är Legato som ligger lång och Cida är borrkopplad eftersom vollan nu har fallit till en alltför låg nivå.
                            Strålande :-) Då låter jag det köra på utan att pilla påt ;-)

Comment

• Fortfarande 100% long.

Comment

• 100 long på fusion men min separata Coda ligger utanför o har gjort ett bra tag nu, kan det stämma?

Comment

Working...
                                X