Ursprungligen postat av Rikard Autostock
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggInget innehav sedan 2 dec för mig.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDu har gjort helt rätt, båda delstrategierna ligger alltså Long. Jag skulle gärna titta närmare imorgon.
En annan fråga, jag hade för mig att om jag sålde en del manuellt så fick jag inte ny köpsignal förrän nästa riktiga signal kom men jag har sålt av manuellt under veckan men autostock köper tillbaka.
Comment
-
Ursprungligen postat av Tordnado Visa inläggEn annan fråga, jag hade för mig att om jag sålde en del manuellt så fick jag inte ny köpsignal förrän nästa riktiga signal kom men jag har sålt av manuellt under veckan men autostock köper tillbaka.
Comment
-
Har precis varit i kontakt med en annan användare som haft turen att ligga Long senaste veckan, och det enda vi hittade var att klockan gick någon minut fel. Det kan få avgörande betydelse när man testar om C är högre eller lägre än C igår och börsen inte har rört sig nästan någonting den dagen. Ena minuten är svaret Ja, nästa minut kanske det är Nej. Då blir det väldig skillnad för olika användare. Så rekommendationen är att kolla klockan, och kanske installera något externt klocksynk-program.
Vi ska se om det går att ändra i scripten så att de inte bli så känsliga heller.
Ett alternativ är central signalering av de globala variablerna, men det vill vi helst undvika.
Comment
-
Verkar som att volla-filtret släppt Coda-delen nu så att Fusion endast går på Legato-signaler. Det är därför den inte sålde hälften idag. Nästa exit blir alltså när Legato går ur. För oss som inte har haft någon position sedan 2:a dec väntar 100% Long vid nästa signaltillfälle. Det betyder också att skillnaden hos de som haft Long och de som haft Exit senaste veckan ligger i en enda testpunkt om Close var lägre än gårdagen och att det var på gränsen med systemklockan som avgörande faktor.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVerkar som att volla-filtret släppt Coda-delen nu så att Fusion endast går på Legato-signaler. Det är därför den inte sålde hälften idag. Nästa exit blir alltså när Legato går ur. För oss som inte har haft någon position sedan 2:a dec väntar 100% Long vid nästa signaltillfälle. Det betyder också att skillnaden hos de som haft Long och de som haft Exit senaste veckan ligger i en enda testpunkt om Close var lägre än gårdagen och att det var på gränsen med systemklockan som avgörande faktor.
Kollade kalkylforskaren nu och då har jag;
854 = 1
855 = 0
857 = 2
Betyder det att Coda-delen är lång, Legato-delen är utanför men Fusion är 100% lång?Last edited by walle; 2016-12-16, 21:07.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDu behöver inte göra något, det är Legato som ligger lång och Cida är borrkopplad eftersom vollan nu har fallit till en alltför låg nivå.
Comment
Comment