Ursprungligen postat av JohanB
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggProvat att lägga till draw enligt ovan så att stoppnivån ritas ut?
p1=gt(roc(add(medel,pred_tot),5,%),0)
draw(add(lasttrade(b,p),mult(3,atr(10))),2,rqb)
draw(pred_tot,1,dwabw)
draw(mult(p1,10),3,wsbf)
Fick för övrigt Exit idag. Inget innehav.
Comment
-
Givet att dagens exit var ett utstoppning men att strategin verkligen hade korta signaler. Antag vidare att börsen går ner imorgon och de 2-3 kommande börsdagarna, hur agerar Fusion då ifall strategin får bekräftade short signaler redan imorgon? Går vi kort igen?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggStämmer hyggligt, min ligger en aning längre ned. Gissar att dagsstaplarna senaste 10 dagarna ser lite annorlunda ut mellan installationerna. Verkar som att kursen hann den under linjen innan kl 17:22 hos dig.
Min entry:
1. OMXS30 2016-07-07 17:22:03 S 4 1 Sälj 1305,00
2. OMXS30 2016-07-07 17:22:11 S 4 1 Sälj 1305,00
Jag ligger fortfarande 100% kort.
Kan du förklarar varför det blir så olika resultat med samma modell?
Comment
-
Jo, det ser så ut, se bif minutgraf senaste 14 dagarna.
Måste man uppdatera kursdatat manuellt trots att man kör AT varje dag?
Din kommentar tyder ju på det. Vore ju bättre i så fall att AT känner av att det saknas viss kursdata säg senaste 30 dagarna och uppdaterar automatiskt. Dessutom - på VPS'n är ju AT igång hela tiden...
Fast i jämförelsen mellan dig och mig i det här fallet är nog inte detta förklaringen i alla fall, vi har "bara" fått olika exits ändå...
Tycker fortfarande att det känns lite skakigt att dagsstaplarna kan skilja på det här viset som du skriver.Last edited by JohanB; 2018-05-02, 16:27.
Comment
-
Checklista på vanliga orsaker till att signalerna skiljer från majoritetens:
Systemklockan går fel -> Ställ klockan på automatisk uppdatering eller använd ett program som synkar.
Precis börjat eller startat upp efter uppehåll
Egna affärer på kontot. Påverkar lasttrade och innehav.
Pausat automatisk handel
Använder inte den senaste hist-filen-> Ladda ner från Autostock
Data skiljer vid tex uppehåll i datainsamlingen -> Ladda ner från Autostock
Slumpen. Signal vid gränsvärden. Tex closekursen pendlar precis vid entry- eller stoppvinvå.
Frågor kring detta kommer regelbundet och är nog de vanligaste. Fyll gärna på med fler orsaker som kan hjälpa.Last edited by Henric; 2016-10-19, 12:01.
Comment
Comment