Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej Rikard,

Kan du uppdatera resultaten på sidan Strategier så att de stämmer?

Jag brukar följa resultaten på sidan Strategier, ser ut som den nyligen uppdaterades med Juni och Juli.
    t.ex. Juli excel ser ut att vara negativt resultat och hemsidan visar på positivt.

EDIT: om jag ser rätt så gick Fusion -6,91% i Juli
    Hemsidan visar:
    Jul 2016 +1,65%
    Jun 2016 +4,57%

Last edited by jimmy; 2016-08-09, 10:58.

Comment

• Förutsätter hävstång=1.
      Tänk på att Fusion kan ligga i olika exponeringar och realiserar en halv positon(50%) i taget, vilket även innebär att man får räkna på halva realiserade resultatet.

Utan courtage får jag -3,8% utan återinvestering och -3,9% med återinvestering.

Comment

• Excel-filen visar depåvärdet längst till höger, det är det vi gått på, avstämningsdag 30:e juni och 1:a augusti. Det blir lite eftersläpning ser jag, depåvärdet uppdateras inte förrän nästa signal, så egentligen skulle resultatet för juni blivit högre och därmed minus för juli. Slutkontentan stämmer dock.
        Last edited by Rikard Autostock; 2016-08-09, 13:32.

Comment

• Jahop, då är jag oxå med i Fusion Sekten, happy trades =)

Comment

• Hej,

Fusion i simulatorn ser ut att gå lång idag.

Ni som kört Fusion lite längre, brurkar den träffa rätt?

Sedan jag började känns den i otakt med t.ex. RSI översålt och överköpta nivåer som ofta har en bra edge i sig.

MVh
            Jimmy

Comment

• Fusion tittar inte alls på traditionella indikatorer som RSI och liknande.
              Jag bifogar senaste kvartalets transaktionslista.

Attached Files

Comment

• Min Fusion gick Long 50% idag (Legato):

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1405.35.

Comment

• Min Fusion sålde min 50% korta position idag och gick sedan 50% long

Comment

• Hej,

gick igenom excellistan, många fina resultat.
                    Vet att Fusion inte använder traditionella indikator
                    Reflekterade mer om andra "edgar" som jag upplever att Fusion ibland går emot.

I självutbildningssyfte om Fusion, tittade jag parallelt med excel på OMXS30 graf för alla trade datum. hur staplar ser ut, vart de ligger relativt bollinger band och RSI2 indikator nivåer.

Min uppfattning efter genomgången:
                    Tror mig se en klar korrelation mellan bra trades och de sämre beroende på vart position tas om man tittar på "riktningen" på staplarna om man tänker sig att de jämnviktsplendlar mellan bollinger banden och att RSI2 nivåer representerar extrema överköpta / sålda nivåer som vändningspunkter.

Jag tror mig observera att jämfört med att ta position på extrema nivåer t.ex. RSI tar Fusion ofta position lite efter dessa nivåer, dvs i nyinledd jämnviktpendling, dvs när indikatorer har lämnat "extrema" nivåer, för en swing, därmed kan översåld/överköpt avtagit och hamna lite snett med sådant synset.

Fusion är ju tänkt att vara en mix av strategier, med detta sagt, skulle det vara kul att labba vidare med ytterligare en del-strategi i Fusion, t.ex. RSI och B%, det bör ju leda till att man skalar in något tidigare i många fall och äventuellt filtrerar bort vissa av nuvarande Fusion signalerna som har relativt dålig edge.

T.ex. edgen för short är större en long, när stapeln som igår stänger bra bit över bollinger med extrema RSI/Stockhastic nivåver. Idag gick Fusion long och trotsar den edgen.

Jag brukar för övrigt ha ca 22 dagars short filter spärr efter att index bryter igenom 200 dagars MA. Har många gånger observerat att jämnviktpendling sätts ur spel 1-2 cykler och kan trenda, ialla fall har mina entries och exits fungerat sämre då.. Möjligen att Fusion inte har nytta av det om den bättre gör vinst i lite trendande/längre swingar.

Kul att höra vad andra tycker och har för erfarenheter?

Comment

• Bra observation Jimmy, kanske ide att se om det går att optimera Fusion lite till. =)

Comment

• Fritt fram att labba ju! Koden är öppen av just den anledningen.

Comment

• Sedan jag bytte konto för fusion har den betett sig lite märkligt. Den sätter sig i position, men när det är dags att byta håll säljer den inte av befintligt innehav utan köper bara motsatt produkt?

Någon som har en aning om vad som är fel? Har f.ö kört Fusion ett bra tag och alltid fungerat fint innan. Alla kopplingar ser rätt ut och som sagt så köper den helt enligt analysen.

Comment

• ...ok, men krävs det inte komplett intradag för att Fusion t ex skall ha rätt data för att ta position vid stängning, jag menar om man haft avstängt under ett par timmar samma dag, så kanske det påverkar positionstagandet?

Comment

• Ursprungligen postat av Silvius Visa inlägg
                              Sedan jag bytte konto för fusion har den betett sig lite märkligt. Den sätter sig i position, men när det är dags att byta håll säljer den inte av befintligt innehav utan köper bara motsatt produkt?

Någon som har en aning om vad som är fel? Har f.ö kört Fusion ett bra tag och alltid fungerat fint innan. Alla kopplingar ser rätt ut och som sagt så köper den helt enligt analysen.
                              Hm, konstigt, kör du senaste versionen av Fusion? Allt loggas i Tradelog.txt så det går att se vad som händer i efterhand. Maila gärna filen.

Ursprungligen postat av Entrep Visa inlägg
                              ...ok, men krävs det inte komplett intradag för att Fusion t ex skall ha rätt data för att ta position vid stängning, jag menar om man haft avstängt under ett par timmar samma dag, så kanske det påverkar positionstagandet?
                              Jo, det kan påverka men ofta blir det ingen skillnad även om man missat ett par timmar på dagen. Men det är aldrig bra att få avbrott generellt.

Comment

• [QUOTE=Rikard Autostock;40084]Hm, konstigt, kör du senaste versionen av Fusion? Allt loggas i Tradelog.txt så det går att se vad som händer i efterhand. Maila gärna filen.

Ja det var inte så länge sedan jag kopplade om boten och då uppdaterade allt.

Den skickade återigen larm om att sälja idag på stänging:

17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bear sälj BEAR OMX X3 VON(35)" kurs 0.00
                                17:23 Zero volume - Order not sent
                                17:23 GSM larm sänt!

Men inga affärer gick till skarpt avslut så jag fick sälja av manuellt. Var finns filen tradelog.txt?

Comment

Working...
                                X