Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Michiel Visa inlägg
    analysen indikerar 100% kort idag.
    Japp, Fasiken vad spännande!!
    Fusion tror alltså på en rekyl nedåt imorgon.

Comment

• Fusion köper ej!

Blir den aktiv/ inaktiv enbart beroende på om beloppet är större än 0 kr under std modell insats, eller behöver man aktivera på annat sätt?
      Fortsatt inte fått igång den på nytt här trots setup uppfyllts flera ggr senaste veckan!

Comment

• Index borde handlas oavsett belopp, det görs ju på fiktivt konto så det har inget med live-handeln att göra alls.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Kolla om du har kvar -2 kontrakt på testkontot, i så fall är det därför som Fusion synkade det skarpa innehavet. Men vi kan ju alltid undersöka varför den inte gick exit som hos majoriteten. Jag får ta en sväng till kontoret idag eller imorgon så kan vi koppla upp TeamViewer.

Rickard,
          kan du svara på varför jag inte kan se något innehav på det virtuella Coda Index-kontot trots att Coda gick lång igår och jag har två skarpa positioner?

Comment

• Har också sett det ibland, prova att byta till ett skarpt konto och gå tillbaka till testkontot. Vi ska se om vi kan hitta varför det inte alltid visas.

Annars går det att se det i ini-filen, AutostockTrader.ini under avdelning SimulatedAccounts. Lite hacker-varning, men det går i alla fall.

Comment

• OK, tack, var bara lite rädd att AT skulle "glömma bort" positionen...

Comment

• 100% Short togs idag.

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1304.84
                17:22 GSM larm sänt!
                17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1304.83
                17:22 GSM larm sänt!

Comment

• 100% Short idag

Comment

• Japp, 100% short.

Comment

• 100% kort här med. Kanske man är i synk igen då :-)

Comment

• Tack för hjälpen Rickard.
                        Fråga: Mars, april och maj 2015 blev det exakt 0-resultat enligt avkastningstabellen. Kan det vara en tillfällighet eller är det något systematiskt?

Comment

• 100% kortad

Comment

• Japp, 100% kort idag

Comment

• Hej,

..får se nu om strategin kommer sluta prestera Det brukar alltid bli så när jag börjar köra någon strategi skarpt.

Comment

• Hej,

Vad är villkoret för en kort position att gå ur om det går i fel riktning, typ stoploss eller tids stop?

Nu närmar sig den korta positionen (som går åt fel håll) ett motstånd. kanske vänder kursen ned igen (rätt håll).
                                Det jag dock inte vill är att t.ex. en stop loss ryker in precis innan motståndet prövats så att säga, dvs ta smällen för tidigt...

Comment

Working...
                                X