Samma här. Nu 50% long.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Vi funderar på att ändra till Commerzbank minifutures på produktsidan eftersom det börjar bli sannolikt att Fusion snart börjar signalera endast Legato-signaler. Det förutsätter att volatiliteten fortsätter falla ett tag, men det är ju inte omöjligt. Då kommer det bli färre signaler, och längre genomsnittstid i marknaden per position. Minifutures blir då bättre.
Comment
-
Oftast BNP Minisar. Har provat Commerzbank cert men blev tveksam , tyckte inte köp och säljkurser ändrade sig lika ofta/följande som OMXS30 index. Har inte undersökt det så jag kan ha helt fel eller en tillfällighet...
Jag har läst att några i forumet anpassat köp skrip så att antal anpassas för en mål gearing,jag skulle gärna se det som en standardfunktion så slipper vi byta minis lika ofta.
Vad säger ni andra om det?
Comment
-
Jag var otydlig jag tittade den gången på mina minisar- och certinnehav som jag hade för omxs30 index.. Minisen ändrade köp och säljkurs oftare, medan cert stegade mer sällan upplevde jag.
Jag ser personligen ingen anledning att köra cert om det finns minisar för underliggande, givet avbränningseffekten. Lite bökigt att byta minisar / belopp ibland för att hävstång ändras, men det borde ju gå att fixa till med köp-skriptet
Comment
Comment