Kanske står högre upp i tråden någonstans, men när man sätter andel av depå som ska handlas för på bull och bear-certifikaten (som i videon), är det andelen av kontot som ska handlas skarpt då eller andel av testkontots insats? Misstänker att det är det skarpa men vill ändå dubbelkolla
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVore intressant att se hur mycket datorklockan avviker mellan ni som fått exit och ni som forfarande ligger long.
Last edited by Christer; 2017-01-16, 10:46.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVilket operativ har du på VPSen?
Comment
-
Jag har Bull- och Bearcertifikat kopplade till min Fusion, men jag vill hellre ha minisar. Kan någon vänlig själ ange hur jag gör för att byta. Jag vet att det finns instruktionsfilm och instruktioner i övrigt för att sätta upp Fusion men jag blir osäker på hur det går till på en redan installerad Fusion.
Måste jag göra bytet när Fusion ligger utanför marknaden?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggJa, precis. Om du har en depå på 200 000 kr och sätter insats-procent till -50 kommer Fusion maximalt köpa för 100 000 kr när den är fullinvesterad. När den bara går tex 50% Long blir det alltså 50% av de 50%en, dvs 50000 kr.
Mvh
Erik
Comment
-
Ett tillägg bara. Man verkar inte kunna ha 100%, då det krävs pengar kvar på depån och om man sätter 100% nekas ordern av Nordnet.
Jag kör med ca 2ggr häv på mina minisar och har satt 95%, och då har jag aldrig haft problem.
Frågan är om man kan lista ut vilken % det är som gäller beroende på vilken mini man kör (eller åtminstone beroende på vilken hävstång den har)?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggEller så ändrar vi så att det fungerar som Raptor, dvs man anger det man vill ha i marknaden så köps så många minis som behövs och man behöver inte bry sig lika mycket om hävstången.
Comment
-
Hej,
jag är väldigt nöjd med min variant av ETP-Link. Kanske lite förvirrande. Men den använder antal köpta på masterkontot som procent av depån på det riktiga kontot med omräkning av mini hävstång.
t..ex. handlar 10 st instrument fiktivt konto, så köps 10% av depåvärdet omräknat vad hävstången är., köper jag 50, 100, 200, så motsvarar det 50% 100% eller 200%. Förutsatt att hävstången jag kör med är på mer än 2.
Comment
Comment