Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
    Gött Tordnado :-) Lite för bra kanske ;-)

Ja. Fusion är min vän! Nu säger jag upp mig från myndigheten...

Comment

• Efter ett härligt race med Fusion sista tiden börjar det nervöst att rycka i mina säljfingrar (har dock lovat mig själv att inte syltfingra i AT-strategierna...). Vad kan man förvänta sig i närtid för Fusion?

Comment

• Samma här. Har varit Long ganska länge om jag inte misstar mig. Verkligen, det vore nice med en exit.

Comment

• Min Legato sålde av 9.07 ,en Fusion ligger kvar-kanske den säljer av i slutet av dagen.

Comment

• Ursprungligen postat av Lordoffa Visa inlägg
            Min Legato sålde av 9.07 ,en Fusion ligger kvar-kanske den säljer av i slutet av dagen.
            Kör du både Fusion, Legato och Coda? Hur tänker du med att ha flera så sammanflätade strategier?

Kör själv Fusion men inte Legato eller Coda. Har tänkt att ha Coda som egen strategi och lägga in ganska lite kapital i den tills vollan ökar och då trycka på lite mer, eftersom Coda är så mycket bättre när det svänger ordentligt än när det är låg volla.

Comment

• Min är fortfarande 100% lång också, och det har varit en riktigt fin resa. Ska bli spännande att se när den gör exit.

Comment

• Kör 10% Legto och 90% Fusion-Legato fint i stark lågvolativ uppgång och är väl nyfiken hur den rör sig.Kör Raptor 100% på ett annat konto.Allt funkar ju fint just nu.Gäller väl att ej manipulera med syltfingrar utan låta den automatiska handeln ha sin gång-Passar mig att låta bli att ta jobbiga beslut.Byter ut Legato mot Coda när vi fåt trenden ned.

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
                  Ett tillägg bara. Man verkar inte kunna ha 100%, då det krävs pengar kvar på depån och om man sätter 100% nekas ordern av Nordnet.
                  Jag kör med ca 2ggr häv på mina minisar och har satt 95%, och då har jag aldrig haft problem.

Frågan är om man kan lista ut vilken % det är som gäller beroende på vilken mini man kör (eller åtminstone beroende på vilken hävstång den har)?
                  Tänkte bara rätta mig själv på den här punkten då jag äntligen fick svar från Nordnet. Med ISK finns inget säkerhetskrav utan man kan sätta 100% om man så önskar.

"Du behöver inget säkerhetskrav eller liknande när du handlar mini futures då du inte kan förlora mer än du satsat. På ditt ISK kan du alltså handla för hela saldot, på en Kapitalförsäkring däremot kan du inte handla med värdepapper med en hävstång över två för sista tusenlappen plus den upplupna avkastningsskatten."
                  Last edited by KarlA; 2017-02-21, 14:36.

Comment

• Exit idag på Fusion för mig. (från +100% till exit)

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1591.97
                    17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1591.96

Comment

• För min del så såldes ungefär halva innehavet på 2 av 3 konton, 1 konto orört. På det fiktiva kontot har jag fortfarande 2st andelar av OMXS30. Kollar jag cellerna för OMXS30 så är;
                      854 = 1
                      855 = 0
                      857 = 2

Fusion har fungerat tidigare, och är givetvis orörd.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        För min del så såldes ungefär halva innehavet på 2 av 3 konton, 1 konto orört. På det fiktiva kontot har jag fortfarande 2st andelar av OMXS30. Kollar jag cellerna för OMXS30 så är;
                        854 = 1
                        855 = 0
                        857 = 2

Fusion har fungerat tidigare, och är givetvis orörd.
                        Exakt samma för mig. Jag har bara 1 fiktivt konto. Sålde lite mindre än halva innehavet. På det fiktiva är det kvar två andelar
                        Last edited by HenrikSyst; 2017-02-21, 17:58.

Comment

• Fusion exit 17:22 (från +100 till exit)

Comment

• Ligger kvar 100 long.

Comment

• Samma här, ligger 100% long fortfarande...

Comment

• Vilka uppdaterade nyligen?

Comment

Working...
                                X