Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av etxnola Visa inlägg
    Testade att ansluta scriptet till ett diagram och fick endast gula staplar i diagrammet. Borde betyda att 857 har ett värde men 854 och 855 är noll?
    Ops, ändra ordningen i draw.

draw(mult(gt(GetGvar(854),0),7),5,gsbF)
    draw(mult(gt(GetGvar(855),0),10),4,rsbF)
    draw(mult(gt(GetGvar(857),0),13),3,ysbF)

857 är innehavet och hämtar värden från 854 och 855. Om vollafiltret säger jag är värdet i 857=854+855. Annars 857=854*2.
    För 857 gäller abs(2)=100%, abs(1)=50% och 0=0

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Ops, ändra ordningen i draw.

draw(mult(gt(GetGvar(854),0),7),5,gsbF)
      draw(mult(gt(GetGvar(855),0),10),4,rsbF)
      draw(mult(gt(GetGvar(857),0),13),3,ysbF)

857 är innehavet och hämtar värden från 854 och 855. Om vollafiltret säger jag är värdet i 857=854+855. Annars 857=854*2.
      För 857 gäller abs(2)=100%, abs(1)=50% och 0=0
      Ok, nu blev det även gröna staplar (ca halva längden av de gula).
      Så, 854=1, 855=0 och 857=2.

Comment

• Sådär, nu har vi tagit bort precis allt i update.exe utom att byta DLLer och att ladda ner knapplisten i Pro om den inte finns. Det ska inte kunna påverka globala celler nu.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Sådär, nu har vi tagit bort precis allt i update.exe utom att byta DLLer och att ladda ner knapplisten i Pro om den inte finns. Det ska inte kunna påverka globala celler nu.

Tack! Jag ska testa hur det fungerar i och med nästa uppdatering!

Comment

• Idag blev det "riktig" Long här i alla fall.

Comment

• Blev det 100% eller blev det 50%?

Comment

• 100%, Coda-delen är "offline" tills vollan ökar igen.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Idag blev det "riktig" Long här i alla fall.

Tack för informationen, Rikard! Jag funderade på att kliva ur positionen från igår för att ligga i synk, men valde att inte göra det trots allt.

Kanske ska jag nollställa 855 (Coda) så jag är helt i synk.

Comment

• Ja, det kan nog vara en bra ide, den cellen läses inte av ändå nu men kan ju vara intressant att nollställa den och köra en programuppdatering för att se om något händer.

Comment

• hm, jag fick ingen signal. Simulering på en maskin och skarpt på en annan. Ser ut som att p1 gör att dayofmonth() ska vara större än 7. Vänder man på p1 räcker det att dayofmonth()>6. Ska köra en uppdatering av med ersätt lång tid tillbaka och se om det blir någon skillnad.
                      Last edited by Henric; 2017-03-07, 18:56.

Comment

• Kan vara gränsfall.

Comment

• Ingen signal här heller. Uppdaterade kurser igår.

Comment

• Fortfarande ingen signal för mig

Här har fusion fortfarande inte gjort något utan ligger 100% likvid. Eftersom jag nyligen uppdaterade autotradern så tänker jag att det kanske trots allt blev något meck med de globala variablerna som Fusion använder. Finns det något enkelt sätt att titta på variabelvärdena, och ändra dessa vid behov?

Comment

• Jag ligger likvid. Vi som inte uppdaterade fick ingen signal den 6:e, vilket ska vara omöjligt enligt scripten. Ingen som inte uppdaterade i helgen har rapporterat någon signal, vilket troligen är det rätta. Simuleringen med uppdatering av data lång tid tillbaka gav senast exit den 3:e.

Comment

• Borde jag uppdatera Fusion? Har inte gjort det på några månader. Kan det ställa till med något?
                                Behöver jag göra något om jag uppdaterar, typ ansluta något eller liknande?

Comment

Working...
                                X