Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fick idag en Cover i nya Fusion, men ingen affär genomfördes på testkontot där det finns en Short position - därmed ingen affär heller via StrategyLink.

13 meddelande med detta utseende:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index cover crypt OMXS30" kurs 1556.41
    17:22 Zero volume - Order not sent
    17:22 GSM larm sänt!

Någon som känner igen det, eller vet vad som är tokigt?

Comment

• Fick också cover, och här genomfördes traden. Vilken version kör du? Står överst i Long-scriptet.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Fick också cover, och här genomfördes traden. Vilken version kör du? Står överst i Long-scriptet.

{ Fusion Long ver 2.2 180405 }

Är det inte den senaste?

Comment

• Cover här också. Traden genomfördes utan problem. Hade samma problem tidigare (volume zero). En uppdatering löste saken

Comment

• Ursprungligen postat av Mountain Visa inlägg
            { Fusion Long ver 2.2 180405 }

Är det inte den senaste?
            Ser ju rätt ut, kolla hur antalscriptet ser ut i Cover-modellen.

PS. Har lagt intraday-prefix i antalscripten nu, det skulle kunna vara problemet. Uppdatera igen så bör det lösa problemet.
            Last edited by Rikard Autostock; 2018-04-25, 21:13.

Comment

PS. Har lagt intraday-prefix i antalscripten nu, det skulle kunna vara problemet. Uppdatera igen så bör det lösa problemet.
              Det är nog antalscripten. Kollade Long och Cover - inget intradag. Uppdaterar, så får vi se vad som händer imorgon bitti.

Comment

Fick också cover, och här genomfördes traden. Vilken version kör du? Står överst i Long-scriptet.

Min gick lång igår (hade ingen short dessförinnan). Kan det vara riktigt?

Comment

• Kan stämma, beror lite på när det startades.

Comment

• Min fusion gick 50% long igår efter att jag legat utanför marknaden några dagar

Comment

• Kopplade på minisar på min Fusion nu. Har haft strategin vilande ett tag, men strategin har ändå varit igång. Bara kopplat loss minisarna som sagt. Vad kan jag vänta mig i eftermiddag, hur ligger ni?

Comment

• Ligger 25% kort men det verkar vara lite olika beroende på när man startade

Comment

Jag har liknande problem tre dagar i rad:
                          17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index cover crypt OMXS30" kurs 1607.65
                          17:22 Zero volume - Order not sent

Har senaste Fusion, intradayprefixet är OK, har kopplat ur och kopplat i igen samt startat om men problemet kvarstår.

Vad gör jag för fel?

Comment

• Hm, vilket script ligger som antalscript i Cover-modellen och hur ser koden ut?

Comment

• va) Fusion köpantal:

i1(
                              hävstång=getgvar(899)
                              portf=add(add(add(getgvar(885),getgvar(886)),getgvar(887)),getgvar(889))
                              depå=sub(add(cash(t),cash(a)),mult(2,cash(s)))
                              målantal=int(div(mult(div(portf,4),mult(hävstång,depå)),c))
                              innehav=portfolio(v)
                              övermål=gt(innehav,målantal)
                              if(övermål,0,sub(målantal,innehav))
                              )

Comment

Hm, vilket script ligger som antalscript i Cover-modellen och hur ser koden ut?
                                Rikard, är det rätt antalscript jag har (se ovan)?

Comment

Working...
                                X