Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Simulatorn ger ett positivt värde. Jag använder inte kalkylforskaren. Jag ska också logga live.Tur att jag använder en annan formel.

Comment

• Jag loggade och det visar ett negativt värde. Inte logiskt då man måste använda abs().

Kör man ett instrument på depån är det bättre att använda cash(t) och close-kursen. Positionens värde uppdateras då i realtid istället för senaste affär.

Comment

• Rikard

Vad kommer att hända med antal-scripten för Köp och Sälj? Blir det någon uppdatering, eller finns det något annat alternativ?

Comment

• Uppdaterat och klart nu, bara att ladda ner. Ingen återanslutning behövs eftersom det är ändring i redan anslutna script.

När man kör två eller flera instrument på samma konto fungerar

depåvärde=sub(add(cash(t),cash(a)),mult(2,abs(cash(s))))

utmärkt, det visar alltid rätt oavsett Long eller Shrt-positioner blandat osv.

Comment

• Nu fungerade det bättre. Gick från 75% kort till 50% strax före stängning.

Comment

• Min Fusion har inte fungerat på ett tag.
              Jag får sedan ett tag meddelanden i appen och i lokala transaktioner, ca en miljon gånger om dagen, att AT vill köpa OMX Mini 01 som jag har kopplad till Fusion, men också till flera andra strategier.

Jag har försökt hitta vad det kan vara för fel och ser när jag klickar på diagrammet för OMX 30 och kollar "Bevakade script och ordermodeller" att alla de strategier jag har inkopplade ligger där med koppling till respektive Testkonton. Fusion har också alla de kopplingarna men ÄVEN två kopplingar till det skarpa kontot på Nordnet som jag använder för Fusion. (Jag kan tillägga att jag har kopplat in Fusion enligt instruktionerna på hemsidan och inget annat.) Inte skall det väl vara några kopplingar till skarpa kontot där va? Hur tar jag bort dem om de inte skall vara där?

Comment

• Ajaj, Fusion ska inte ha några kopplingar till skarpa kontot. Välj skarpa kontot i menyn, högerklicka på OMXS30 och plocka bort Fusion-kopplingarna.

Comment

• Jag gjorde det.

Det fortsätter dock att komma meddelanden om "ORDER ETP LINK Minilong buy OMX Nordnet 01" i appen. Kan det stämma? När tar Fusion sin position? Det är väl vid stängning. Eller borde den ta position nu direkt om allt stämmer?

Tänkte installera om Fusion. Vilken installationsguide är rätt? Den i hjälpindex i AT eller den instruktionsfilm som ligger på Youtube?
                  Edit: filmen talar ju inte om ETP Link vilket instruktionen i hjälpindex gör så den sistnämnda borde väl rimligen vara mest aktuell.

Edit 2: Nu kom Fusion igång och handlade. Vad har du för position för tillfället Rikard?
                  Last edited by Peppepeppe; 2018-08-05, 19:16.

Comment

• Nu såldes halva short-positionen. Borde innebära att min fusion ligger 25% short. Stämmer det med övrigas?

Comment

• Nästan, min gick exit idag, men det beror som sagt på när allt startades etc.

Comment

• Exit även i simulering med start lång tid tillbaka.

Comment

• Viket datum är senaste versionen av Fusion?

Comment

• { Fusion Long ver 2.2 180405 }

Comment

• Fusion vände från 25 % short till 25% long. Någon annan motsvarande?

Comment

• från inget till en portion köp.

Comment

Working...
                                X