Jo, om de hamnar i marknaden och avslutet dröjer kommer triggerscripten inte känna av innehavet och postar ny order efter några sekunder, den gamla makuleras och en ny postas på nytt pris. Om den också hamnar i marknaden har det gått mer än 20 sekunder, och då upplever nog användaren att det inte fungerar. Tanken är att det ska bli avslut direkt. Vi ändrar det snarast.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trend Entry/Exit
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVi ändrar det snarast.
Vad är det för ändring och när?
Tänkte implementera lite andra ändringar i mina kopior...
Comment
-
Hej Rikard,
det kan också vara så att det är UI som inte uppdaterar.
Idag handlade jag och väntade på att se transaktionen/positionen. efter en stund (antal sekunder) laddade jag om arbetsytan och då låg positionen där och saldot etc. var updaterat. så upplevelsen av att ordrar inte går igenom kan också bero på det..
jimmy
Comment
-
Hej,
Hur lägger man till egna namn på Trend Id?
EDIT-SVAR: "mask=0x1ff" är en instruktion hur många ID som ska läsas in.
0x1ff är hexadecimal, om det översätts till binärt får man fram talet "111111111", där varje "1" är en rad. Om man t.ex. vill läsa in 15 ID-namn så får man helt enkelt ta det binära värdet 111111111111111 (15 ettor) och omvandla till hex, vilket blir 7FFF med prefix 0x7FFF. Dvs mask=0x7FFF läser in 15 ID namn.
http://www.binaryhexconverter.com/bi...-hex-converter
Innan jag kom på tricket, försökte namnge egna Trend ID, genom att lägga till "N10=xyz" osv. Dock laddades det inte in, däremot kunde jag ändra namn på befinliga, så insäg att "mask=0x1ff" var nöten att knäcka.
File: AutostockTrader.ini
[TrendIDNames]
Mask=0x1ff (för 9 rader)
Mask=0x7FFF (för 15 rader osv)
N01=Alarm 1
N02=Alarm 2
N03=Cover
N04=Sell
N05=Fibo
N06=Stop L
N07=Long
N08=Short
N09=Stop S
N10=namn10
N11=namn11
N12=namn12
N13=namn13
N14=namn14
N15=namn15
Last edited by jimmy; 2016-10-30, 01:05.
Comment
-
Gap och Trend Entry/Exit MULTI
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHej, vi fixar Shrt-funktion även för MULTI. Även om priset gappar förbi så kommer scriptet ihåg korsningen i ca 30 sek, så det ska inte kunna missa.
Hade en testposition i guld på ett testkonto kopplat till en Nordnet bull guld med trend exit multi via trendlinje kopplat som Stop L. När priset över natten sjönk en bra bit förbi trendlinjen resulterade det förstås i en gap down i nordnetinstrumentet och ingen order har lagts.
Hur ska jag göra om jag vill få trend exit multi att sälja direkt när marknaden öppnar om trendlinjen har passerats över natten?
Comment
Comment