Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trend Entry/Exit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jo, om de hamnar i marknaden och avslutet dröjer kommer triggerscripten inte känna av innehavet och postar ny order efter några sekunder, den gamla makuleras och en ny postas på nytt pris. Om den också hamnar i marknaden har det gått mer än 20 sekunder, och då upplever nog användaren att det inte fungerar. Tanken är att det ska bli avslut direkt. Vi ändrar det snarast.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Vi ändrar det snarast.

Hej,
      Vad är det för ändring och när?
      Tänkte implementera lite andra ändringar i mina kopior...

Comment

Det är prisscripten som behöver ta till aningen extra för att säkra snabba avslut. Hoppas hinna det under början nästa vecka. Många möten och webinar nu...

Comment

Hej Rikard,

det kan också vara så att det är UI som inte uppdaterar.
          Idag handlade jag och väntade på att se transaktionen/positionen. efter en stund (antal sekunder) laddade jag om arbetsytan och då låg positionen där och saldot etc. var updaterat. så upplevelsen av att ordrar inte går igenom kan också bero på det..
          jimmy

Comment

Hej,

Hur lägger man till egna namn på Trend Id?

EDIT-SVAR: "mask=0x1ff" är en instruktion hur många ID som ska läsas in.
            0x1ff är hexadecimal, om det översätts till binärt får man fram talet "111111111", där varje "1" är en rad. Om man t.ex. vill läsa in 15 ID-namn så får man helt enkelt ta det binära värdet 111111111111111 (15 ettor) och omvandla till hex, vilket blir 7FFF med prefix 0x7FFF. Dvs mask=0x7FFF läser in 15 ID namn.

http://www.binaryhexconverter.com/bi...-hex-converter

Innan jag kom på tricket, försökte namnge egna Trend ID, genom att lägga till "N10=xyz" osv. Dock laddades det inte in, däremot kunde jag ändra namn på befinliga, så insäg att "mask=0x1ff" var nöten att knäcka.

File: AutostockTrader.ini

[TrendIDNames]
            Mask=0x1ff (för 9 rader)
            Mask=0x7FFF (för 15 rader osv)
            N01=Alarm 1
            N02=Alarm 2
            N03=Cover
            N04=Sell
            N05=Fibo
            N06=Stop L
            N07=Long
            N08=Short
            N09=Stop S
            N10=namn10
            N11=namn11
            N12=namn12
            N13=namn13
            N14=namn14
            N15=namn15
            Last edited by jimmy; 2016-10-30, 01:05.

Comment

Gap och Trend Entry/Exit MULTI

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Hej, vi fixar Shrt-funktion även för MULTI. Även om priset gappar förbi så kommer scriptet ihåg korsningen i ca 30 sek, så det ska inte kunna missa.
              Hur ska Trend Entry/Exit MULTI agera vid ett gap om det kopplas till en underliggande tillgång som ändrar pris då den svenska marknaden är stängd, t.ex. guld, fx, eller varför inte SP500?

Hade en testposition i guld på ett testkonto kopplat till en Nordnet bull guld med trend exit multi via trendlinje kopplat som Stop L. När priset över natten sjönk en bra bit förbi trendlinjen resulterade det förstås i en gap down i nordnetinstrumentet och ingen order har lagts.

Hur ska jag göra om jag vill få trend exit multi att sälja direkt när marknaden öppnar om trendlinjen har passerats över natten?

Comment

Trend MULTI mäter under ca 30 sek så normalt hittar den även gap-öppningar. Däremot kan den inte hantera tillgångar med fördröjd kursinformation som tex guld. Då kan det bli problem.

Comment

Working...
                X