Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crescendo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av MagnusJ Visa inlägg
    Någon mer som fick köpsignal i Crescendo idag?
    Jag fick long signal idag.

    Comment


    • #32
      Körde igång Crescendo på OMX30 index igår.

      Behöver jag lasta ned data 13 år tillbaka i tiden för OMX30 index?

      Comment


      • #33
        Nej, den använder EOD-data som redan finns.

        Comment


        • #34
          Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Nej, den använder EOD-data som redan finns.

          Tack för svar

          Comment


          • #35
            10:15 ORDER "sl) Crescendo Cover custom OMXS30" kurs 1507.63$

            Någon annan som fått den signalen idag?

            Comment


            • #36
              Ja, jag fick både cover och long idag. NAT fortsätter även att skicka sl) Crescendo Long, trots att long-affären är klar på testkontot.

              Comment


              • #37
                Jag blir också mailbombad.
                I meddelanderaden står det "zero volume order not sent".

                Comment


                • #38
                  Ursprungligen postat av Autofisk Visa inlägg
                  Jag blir också mailbombad.
                  I meddelanderaden står det "zero volume order not sent".
                  Japp, det fortsätter att komma in ordermeddelanden för mig med fastän att portionen har exekverats och vänts.

                  Comment


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Bari Visa inlägg
                    Japp, det fortsätter att komma in ordermeddelanden för mig med fastän att portionen har exekverats och vänts.
                    Har exakt samma problem som du, förstår inte varför det blir så.

                    Comment


                    • #40
                      Samma här både på min VPS och min egen PC. Började 10:01 och håller på fortfarande.

                      Comment


                      • #41
                        Samma här faktiskt. Så det måste vara någon liten bugg som gör sig påmind. Crescendo har gjorts om i höstas för återinvestering. Kanske har blivit något. Ingen skada skedd då det bara är att koppla ur.

                        Intressant är att Crescendo vänder sin kort position till Long, Säsongen är slut snart för Long om man är anhängare av kalendereffekter.

                        Comment


                        • #42
                          Ursprungligen postat av brandt Visa inlägg
                          Samma här både på min VPS och min egen PC. Började 10:01 och håller på fortfarande.
                          Koppla ur Long skriptet så slipper du det

                          Comment


                          • #43
                            Simulering ger också long idag.

                            Scripten är krypterade. En möjlig orsak är att scripten inte har en kontroll för innehav. I simulering blir det en osynlig noll-order, medan den försöker hela tiden live. En orsak kan vara att strategin är byggd utan animering samt EOD-data. Då uppstår inte problemet eftersom att det för varje dag bara finns en chans för varje ordermodell.

                            Som det är nu kan man simulera med och utan animering, samt med senast betalt intra eller EOD. För äldre data för 2003 måste analysen ske på EOD. För nyare data tycker jag att analysen antingen ska ske 9:00 - 17:25 eller 17:22 - 17:24. Alternativt att man själv kan välja animering eller ej. Live ska det inte gå att handla i callen som EOD gör. Det kan skilja beroende på metod. Inte så viktigt när man tittar bakåt, men ack så viktigt den dag det sker live. Särskilt om man inte sitter framför skärmen.

                            Comment


                            • #44
                              Tack för svar. Hela VPSen svajar just nu. Vet inte om det är tack vare detta. Får massor av Codebase error. När jag ska stänga ner long modellen på det testkontot så syns inga kopplingar alls.

                              Comment


                              • #45
                                Ursprungligen postat av Bari Visa inlägg
                                Tack för svar. Hela VPSen svajar just nu. Vet inte om det är tack vare detta. Får massor av Codebase error. När jag ska stänga ner long modellen på det testkontot så syns inga kopplingar alls.
                                Och där dog AT, dock efter återstart så gick det nu att koppla bort Crescendo Long. Antar att den ska kopplas åter imorgon igen.

                                Comment

                                Working...
                                X