Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa strategi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Köpa strategi

Vad kostar en komplett strategi att köpa? Finns det en sådan marknad utanför det som AS erbjuder?

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
    Vad kostar en komplett strategi att köpa? Finns det en sådan marknad utanför det som AS erbjuder?
    Vill du sälja din?

Problemet är ju att den strategi som man köper måste stämma överens med ens eget handelstempo och riskbenägenhet. Vill man ha en strategi som gör detta får man utveckla den själv.
    Med vänlig hälsning
    Bertil

Comment

Nej det blir för komplext. Funderade bara på vad all tid man lägger ner har för pris. Vad skulle tiden man har lagt ner på tänket, backtesting mm varit värt?

Comment

Jag brukar tänka så att om någon hade en så bra strategi som man verkligen ville köpa så borde den inte vara till salu för då skulle utvecklaren bli mångmiljonär bara av att använda den för eget bruk.

Visst det finns ju strategier att köpa som bevisligen går bättre än index om man nöjer sig med det.

Att utveckla sin egna strategi får ju även betraktas som en hobby, ungefär som att lösa korsord fast med större vinstpotential. ( Och förlustpotential )

Med vänlig hälsning
        Bertil
        Last edited by Bertil; 2016-11-06, 18:27.

Comment

Finns det en konflikt mellan att någon annan använder strategin och bli rik på den själv? Även om alla här skulle handla samma strategi så skulle det påverka vinstchanserna?
          Last edited by HenrikSyst; 2016-11-06, 20:09.

Comment

Tycker normalt inte det finns någon konflikt att sälja en strategi och själv använda den. Enda tillfället jag kommer på är väl om man handlar ett instrument med liten omsättning, då finns det kanske inte plats för fler användare av samma strategi utan att trycka kurserna.

Bagare äter också limpa......

Comment

Tex om man handlar samma minifuture och trader 1 köper upp all likviditet eller om man handlar penny-stocks?

Comment

Oftast som mina vänner säger. Om det är så bra varför kan man då köpa strategin? Finns ju flera anledningar. Men man ska komma ihåg att även om man lyckas ta fram en penningmaskin så vet man inte på förhand att det var en penningmaskin. Backtester är bara backtester och framtiden kan se helt annorlunda ut.

Jag är lite inne på spåret, att finns det flera som använder samma eller en liknande strategi så minskar risken för kurvanpassningar och logiska fällor. Dessutom utvecklas strategin på ett bättre sätt. Se bara på Fusion som många kommer med bra idéer kring.

Comment

Nu glömde vi nästan av min fråga. Finns det sådana tjänster? Dvs en strategi från scratch?

(Försöker fortfarande hitta ett pris på min tid för att kunna utvärdera mig själv)

Comment

Internationellt finns det hur många som helst. Det du inte vet är verkliga resultat.

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                      Nu glömde vi nästan av min fråga. Finns det sådana tjänster? Dvs en strategi från scratch?

(Försöker fortfarande hitta ett pris på min tid för att kunna utvärdera mig själv)
                      Du svarar ju själv på din fråga. Det är ju bara att avvakta och se vad din strategi genererar för vinst, det är ju exakt vad den är värd! Sen är det bara att räkna ut timpengen för utvecklingstiden.

Med vänlig hälsning
                      Bertil

Comment

Min farsa byggde en husbil fram scratch. Då menar jag från scratch - allt från möbler till själva fordonet. Tog många år. När han var klar konstaterade morsan att det hade varit billigare och snabbare att köpa en husbil.

Jag sitter nog jämt framför AT. Förut spelade jag dataspel men nu bygger jag modeller i AT - mitt husbilsprojekt.....
                        Last edited by HenrikSyst; 2016-11-06, 22:25.

Comment

10% av vinsten kan det vara värt om du står för eventuella förluster

Comment

Om du annars hade spelat så har du i falla gjort något som kan generera vinst. Du har utvecklat en strategi som verkar mycket bra. Kan du sälja är det positivt. Annars är det bara att börja handla. Alternativ kan du handla riktiga signaler på testkonto och följa upp. Fungerar den lika bra framåt ska du ändå vänta. Under tiden kan du spela.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                              Om du annars hade spelat så har du i falla gjort något som kan generera vinst. Du har utvecklat en strategi som verkar mycket bra. Kan du sälja är det positivt. Annars är det bara att börja handla. Alternativ kan du handla riktiga signaler på testkonto och följa upp. Fungerar den lika bra framåt ska du ändå vänta. Under tiden kan du spela.
                              Verkar av din hemsida som du utvecklar kommersiellt, dvs inte bara för eget bruk. Stämmer det?

Comment

Working...
                              X