Vad kostar en komplett strategi att köpa? Finns det en sådan marknad utanför det som AS erbjuder?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpa strategi
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggVad kostar en komplett strategi att köpa? Finns det en sådan marknad utanför det som AS erbjuder?
Problemet är ju att den strategi som man köper måste stämma överens med ens eget handelstempo och riskbenägenhet. Vill man ha en strategi som gör detta får man utveckla den själv.
Med vänlig hälsning
Bertil
-
Jag brukar tänka så att om någon hade en så bra strategi som man verkligen ville köpa så borde den inte vara till salu för då skulle utvecklaren bli mångmiljonär bara av att använda den för eget bruk.
Visst det finns ju strategier att köpa som bevisligen går bättre än index om man nöjer sig med det.
Att utveckla sin egna strategi får ju även betraktas som en hobby, ungefär som att lösa korsord fast med större vinstpotential. ( Och förlustpotential )
Med vänlig hälsning
BertilLast edited by Bertil; 2016-11-06, 18:27.
Comment
-
Finns det en konflikt mellan att någon annan använder strategin och bli rik på den själv? Även om alla här skulle handla samma strategi så skulle det påverka vinstchanserna?Last edited by HenrikSyst; 2016-11-06, 20:09.
Comment
-
Tycker normalt inte det finns någon konflikt att sälja en strategi och själv använda den. Enda tillfället jag kommer på är väl om man handlar ett instrument med liten omsättning, då finns det kanske inte plats för fler användare av samma strategi utan att trycka kurserna.
Bagare äter också limpa......
Comment
-
Oftast som mina vänner säger. Om det är så bra varför kan man då köpa strategin? Finns ju flera anledningar. Men man ska komma ihåg att även om man lyckas ta fram en penningmaskin så vet man inte på förhand att det var en penningmaskin. Backtester är bara backtester och framtiden kan se helt annorlunda ut.
Jag är lite inne på spåret, att finns det flera som använder samma eller en liknande strategi så minskar risken för kurvanpassningar och logiska fällor. Dessutom utvecklas strategin på ett bättre sätt. Se bara på Fusion som många kommer med bra idéer kring.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggNu glömde vi nästan av min fråga. Finns det sådana tjänster? Dvs en strategi från scratch?
(Försöker fortfarande hitta ett pris på min tid för att kunna utvärdera mig själv)
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Min farsa byggde en husbil fram scratch. Då menar jag från scratch - allt från möbler till själva fordonet. Tog många år. När han var klar konstaterade morsan att det hade varit billigare och snabbare att köpa en husbil.
Jag sitter nog jämt framför AT. Förut spelade jag dataspel men nu bygger jag modeller i AT - mitt husbilsprojekt.....Last edited by HenrikSyst; 2016-11-06, 22:25.
Comment
-
Om du annars hade spelat så har du i falla gjort något som kan generera vinst. Du har utvecklat en strategi som verkar mycket bra. Kan du sälja är det positivt. Annars är det bara att börja handla. Alternativ kan du handla riktiga signaler på testkonto och följa upp. Fungerar den lika bra framåt ska du ändå vänta. Under tiden kan du spela.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggOm du annars hade spelat så har du i falla gjort något som kan generera vinst. Du har utvecklat en strategi som verkar mycket bra. Kan du sälja är det positivt. Annars är det bara att börja handla. Alternativ kan du handla riktiga signaler på testkonto och följa upp. Fungerar den lika bra framåt ska du ändå vänta. Under tiden kan du spela.
Comment
Comment