Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Predator T8

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Predator T8

Har varit igång och knåpat ihop en ny strategi. Eller en gammal som jag blåst liv i.

Även denna daytrading. Riskar 3% av kapital i varje trade. Stoploss är ATR(20)/8

Använder faktiskt predictive average i denna. Har inte optimerat ännu
    Attached Files
    Last edited by HenrikSyst; 2017-01-27, 23:17.

Denna strategi verkar ju vassare än Ranger Boost. Bättre balans mellan vinst och förlustaffärer och mellan köp och blankningar. Intressant med daytrading bara vissa dagar. Verkar ju vara din specialitet. I snitt var 10:e dag för denna strategi.
    Du får väl återkomma lite mer med ingredienserna efter optimeringen. (Typ i vilken upplösning du kör NDF osv).

Med vänlig hälsning
    Bertil

Comment

Har faktiskt inte använt någon form av NDF. Mer tumregler denna gång.

Comment

För bra för att vara sant?

20,000 procent från 2003-2016 (sista trade 2014)

Longsidan är 5 dagars swing men short är alltid intradag.

La ett filter för klimat

CAGR per år 46%
        Attached Files
        Last edited by HenrikSyst; 2017-01-28, 09:55.

Comment

c
          Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
          Har varit igång och knåpat ihop en ny strategi. Eller en gammal som jag blåst liv i.

Även denna daytrading. Riskar 3% av kapital i varje trade. Stoploss är ATR(20)/8

Använder faktiskt predictive average i denna. Har inte optimerat ännu
          Har faktiskt inte använt någon form av NDF. Mer tumregler denna gång.
          20,000 procent från 2003-2016 (sista trade 2014)

Longsidan är 5 dagars swing men short är alltid intradag.

La ett filter för klimat

CAGR per år 46%

Nu förstår jag inte riktigt. I första inlägget talar du om daytrading i sista inlägget säger du att longsidan är swing. Då är det alltså bara short som är daytrading. Du använder predictive averaging men inte i form av NDF. Ifall du har lust får du gärna dela med dig lite av idéerna. Jag har själv labbat lite med predictive averaging i form av att titta på samma veckodag några veckor innan samt titta på gårdagen för att prediktera om dagen skulle ha samma typ av rörelse, men jag fick inte till något bra samband.

Med vänlig hälsning
          Bertil

Edit1: Mellan 2006 och 2009 verkar det ju vara en period utan någon affär alls. Tror inte att man i verkligheten skulle ha nerver att avvakta så länge. Om det är filtret som griper in där får man kanske komplettera med en annan strategi som är aktiv då inte Predator T8 är aktiv. Men din filosofi verkar ju vara att köra flera strategier parallellt så det kanske inte är något problem.
          Last edited by Bertil; 2017-01-28, 12:38.

Comment

Ändrade och testade med swing.

Provade också att sälja 50% på stängning och 50% på 5 bar.

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
              c

Nu förstår jag inte riktigt. I första inlägget talar du om daytrading i sista inlägget säger du att longsidan är swing. Då är det alltså bara short som är daytrading. Du använder predictive averaging men inte i form av NDF. Ifall du har lust får du gärna dela med dig lite av idéerna. Jag har själv labbat lite med predictive averaging i form av att titta på samma veckodag några veckor innan samt titta på gårdagen för att prediktera om dagen skulle ha samma typ av rörelse, men jag fick inte till något bra samband.

Med vänlig hälsning
              Bertil

Edit1: Mellan 2006 och 2009 verkar det ju vara en period utan någon affär alls. Tror inte att man i verkligheten skulle ha nerver att avvakta så länge. Om det är filtret som griper in där får man kanske komplettera med en annan strategi som är aktiv då inte Predator T8 är aktiv. Men din filosofi verkar ju vara att köra flera strategier parallellt så det kanske inte är något problem.
              Det rassla hela tiden på i AT:s orderdialog (nästan). Förutom Raptor så är säkert 2-3 transaktioner varje dag. Då kör jag ingen daytrading i nuläget förutom Raptor

Comment

Det rassla hela tiden på i AT:s orderdialog (nästan). Förutom Raptor så är säkert 2-3 transaktioner varje dag. Då kör jag ingen daytrading i nuläget förutom Raptor
                Jo du har ju varit riktigt produktiv och tagit fram/modifierat flera olika strategier. Grattis till det, och det verkar ju som du jobbat mycket med det.

Kunde ju vara kul att i någon tråd diskutera olika typer av predictive average eller olika metoder för att skapa filter som passar för olika typer av strategier.

Med vänlig hälsning
                Bertil

Comment

Den som används i denna strategi är faktiskt samma som i Legato.

Comment

Igår skrev jag om skripten så att de blir redo för lansering. Upptäckte en grej. Mina utvecklingskript var hårdkodade att ta position x antal minuter (mellan 0920-0930) efter öppning men tajmar ett bra pris (HHV och LLV). I mina liveskript så skrev jag om detta till open+x antal minuter. För perioden då börsen öppnade 9:30 verkar perioden 09:50-10:00 inte fungera på samma sätt som 0920-0930. Då var det bättre att ta position ganska snabbt (vilket det blev med testskripten då tiden var hårdkodad).

Hur mycket vikt ska man lägga vid just detta? Börsen har ju ändrats i och med öppettiderna så det finns en rimlig förklaring.

För perioden 2012-2016 är testskripten och liveskripten jämförbara.
                    Last edited by HenrikSyst; 2017-01-30, 14:18.

Comment

Nu har jag släppt ut Predator på testkonto. Nu har Raptor en kompis att jaga tillsammans med.

Kurvan är lite konstig för det är återinvestering och ganska många affärer 2013. Den drivs av kontraktion och låg volla.
                      Attached Files

Comment

Så här tänkte jag mig den
                        Attached Files

Comment

...eller en lite trevligare variant
                          Attached Files

Comment

Idag tog Predator T8 och gjorde en blankning på 1582. Exit sker i två steg om inte stopploss löses ut. Exit 1 sker ikväll och resten om några dagar.

Predator kommer jag att lägga ner och lägga in i Xynergy

Comment

Working...
                            X