Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
    Så här ser testet ut på out-of-sample (2006-01-11 till 2011-12-31) och in-sample (2012-10-01 tills 2016-12-31). Dessutom finns resultat från senaste perioden (2017).

Fick kompromissa en del mellan out-of-sample och in-sample. Under 2017 är det 8 transaktioner.

In-sample och 2017 i nästa inlägg
    Hej! Intressant att du använder out of sample 2006-01-11 till 2011-12-31 och in sample 2012-10-01 tills 2016-12-31. Traditionellt sett brukar man använda den senare perioden som out of sample. Har du någon motivering till varför du använder den här tekniken?

Comment

Vet inte om man traditionellt gör på ena eller andra sättet. Senaste perioden är mest relevant och är den som får styra optimeringen. Funkar det på out-of-sample bakåt så är det go annars tillbaka till ritningen.

Comment

Här är en resultatlista i excel för de som vill analysera. Körde 10 i hävstång. CAGR är 83% och max drawdown är ca 36%. Spread är 2.2 och kontot är 100.000 Euro.

Titta gärna efter konstiga trades. Kursdatat är inte helt 100. I början av sep 2012 finns ett gapp i data så jag tog med från oktober 2012
        Attached Files

Comment

Sweet! Ska kika igenom senare ikväll när terroristerna sover ;-)

Comment

Varför så få trades 2015 & 2016 i listan? Början på -15 & -16 fanns det ju fina Longtillfällen.
            Last edited by xdaytrader; 2017-03-13, 01:33.
            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
            Alf Johansson, alias
            Börsapan

Comment

Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
              Varför så få trades 2015 & 2016 i listan? Början på -15 & -16 fanns det ju fina Longtillfällen.
              Beror på volatilitetsfiltret. Lät optimeringen bestämma och då blev det statistiskt bättre så som det är.

Comment

Polisrapport. En Bandit är i farten just nu Vi får se om han kommer undan med bytet....

Comment

Ett tag kändes det som "Ouup Ouup, the sound of the police..."

Men min Bandit kom iväg idag med bytet.

Entry 10:25 på 11990
                  Exit 15:36 på 12010

Köpte 80 kontrakt. Vinst 1600 fiktiva Euros.

Därmed är det dags för Bandit att ut och härja på riktigt.

Comment

Snyggt! Ut och råna nu då :-)

Comment

Så här ser det ut i grafen. Att punkten ligger över Lower band beror på spread på fiktivt
                      Attached Files

Comment

Härligt, perfekt om det varit riktiga Euros då :-) Försöker följa forum och börsen från ett shitigt wi-fi på ett Starbucks. Keep us updated!
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

Comment

Ska börja förbereda modellen för nedladdning via Autostock. Kommer göra en beskrivning eller video

Comment

Guld, svårt att hålla mig. Kanske man kan hinna testa av den innan Tradingexpot, och diskutera den live där, om man hinner mellan alla aktiviteter.
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

Idag väntar Bandit med skarp ammunition. Har laddat upp ett helt gäng med ETP-er i magasinet och aktiverat Autoselect.

(Bilden är från Battefield Hardline, ett spel som jag var grym på innan min son snodde min monsterburk och sedan återstod bara Autotrader)
                              Attached Files

Comment

Den här strategin är som gjord för ETP link Autoselect. Har lagt upp minisar med pris 2.5-5. Låter den välja någon som kostar 3. De har 1/1000 i paritet så jag satte mitt konto till 10,000,000 (ökade från tidigare i veckan) så då ökar jag paritet till 1/10. Häv är 10 så då har jag 1:1.

Comment

Working...
                                X