Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hej,
    var hittar jag serienumret som du vill ha HenrikSyst?

Comment

Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
      Hej,
      var hittar jag serienumret som du vill ha HenrikSyst?
      Du hittar det under Hjälp-menyn och sedan Om.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        Du hittar det under Hjälp-menyn och sedan Om.
        Precis. Tack walle

Comment

Licenser är upplagda på de som har anmält sig igår kväll.

Idag blev det signal kl 09:15. Med spread så är GAV 11905.

Comment

Gissar vi behöver start om AT för att vi sk akunna se o installera modellen?
            //M

Comment

Vi behöver ju produktkod och lösen också? Jag har inte fått något på mailen om det.

Comment

Ni har fått produktkoder nu. Synd att ni inte kom med på dagens resa.

Tänk på att om ni kör skarpt att ni sätter ETP-link autoselect lite isär annars blir det byte varje timme

Comment

Nu kom exit och det blev 50 punkter idag. I skarp handel så är det 2 plustrade av 2 trades. Nu kan det bli minustrades. Synd att jag inte fick till detta tidigare i veckan.
                  Last edited by HenrikSyst; 2017-03-23, 18:27.

Comment

Det kommer nog flera bra dagar för det där =)
                    Ska starta om i kväll o pilla med DAX Bandit.

Comment

• Här är lite om strategin

Bandit är en automatisk handelsstrategi som handlar på DAX på Bollingerband under vissa tider. Om kursen befinner sig under nedre bandet, minuttrenden är rätt och övriga villkor är uppfyllda görs ett köp. Både bredden på bandet och tillåtna tider för köp ändrar sig beroende på börsklimatet. Är klimatet lugnt med sjunkande volatilitet är bredden på bollingerbandet snävare och strategin tillåts att ta position tidigare direkt på morgonen. Är det oroligt klimat krävs större bredd och i praktiken att det är frågan om en halvdag eller en dag kring jul eller nyår. Modellen tar hänsyn till kalendereffekten med undantag för jul och nyår.

Bandit säljer köpt position om stoploss eller målnivå nås. Stoploss är ganska vid och target är strax under en normal dagsrörelse för DAX. För att target respektive stoploss ska aktiveras krävs dessutom att edgen som fanns vid köpet har försvunnit. Alla positioner stängs strax efter 15:35.

Comment

• Idag blev det transaktion för att vi befann oss under nedre bolband och trenden idag var rätt

Comment

• Ser nu att dagens exit var lite för tidigt. Ska se om man kan skruva på detta lite. Statistiskt är det bättre att gå ur 15:35. Idag hade det varit bättre att ligga kvar.

Comment

• Alla har fått koder och instruktioner

Comment

• När man handlar skarpt/demo ser man saker som man vill testa att förbättra. Jag gick in på 11905 och ut 11955. Borde kunnat vara kvar. Ska testa lite att kräva villkor för att gå ur 15:35.

Comment

• har startat om AT nu men inget nytt kommer upp under Hjälp
                                /M

Comment

Working...
                                X