Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
    har startat om AT nu men inget nytt kommer upp under Hjälp
    /M
    Välj hjälp och sedan finns det en länk Autostock Approved. Denna väljer du och knappar in koden. Ladda ner och installera

Comment

har startat om AT nu men inget nytt kommer upp under Hjälp
      /M
      Du väljer Autostock approved och sen installera. Sedan fyller du i produktkod och lösenkod som du skall ha fått på mailen. Min gick finfint att installera. Har dock inte satt upp den än.

Dubbelpost ;-)

Comment

• Ok
        Några förslag på vilka pappiros att koppla på?

Comment

• Finns mycket att välja på, tex:

http://www8.warrants.commerzbank.com.../pc-5085/poc-c

Här går ju också att använda Autoselect, och lägga upp några olika hävstänger. Pariteten är 1000:1 för de här minisarna, så testkontots storlek ska alltså vara 1000 ggr större än det man tänkt sig att ha i marknaden.

Tex, hävstång 10 ligger priserna på runt 10:80 kr just nu, man skulle kunna tänka sig ca 1 krona som lämpligt avstånd mellan minisarna kanske.

Comment

• Jag fick många onödiga byten för jag hade för tätt mellan de olika warrantschen.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Finns mycket att välja på, tex:

http://www8.warrants.commerzbank.com.../pc-5085/poc-c

Här går ju också att använda Autoselect, och lägga upp några olika hävstänger. Pariteten är 1000:1 för de här minisarna, så testkontots storlek ska alltså vara 1000 ggr större än det man tänkt sig att ha i marknaden.

Tex, hävstång 10 ligger priserna på runt 10:80 kr just nu, man skulle kunna tänka sig ca 1 krona som lämpligt avstånd mellan minisarna kanske.

Jag kör faktiskt utan hävstång men med paritet 1:1. Känner mig inte riktigt så modig

Comment

• Rikard: Den länken är till OMX minisar

HenrikSyst: villka kör du med? (länk)?

Comment

• Jag körde

B LONGDAX GN1 CBK(35)
                  B LONGDAX GP1 CBK(35)

Satte ETP Pref price till 3

MEN kom ihåg att jag rekommenderar ta e runda utan skarpa instrument innan vi vet hur den funkar.

Comment

Rikard: Den länken är till OMX minisar
                    Nää, du får välja i dropprutorna och trycka på sök!
                    /h

Comment

• Så här ser det ut för mig på fiktivt konto. Ska undersöka lite om man kan på något sätt rida lite till på vinsten om allt ser bra ut. Jag missade 50 punkter idag. Vilket skulle fördubblat vinsten. Som modellen ser ut idag så är 15:35 optimalt.

Ska se vad man kan göra.
                      Attached Files

Comment

• Fick fråga om priset och samband med fiktivt konto. Till att börja med priset på ETPn och dess hävstång är inte direkt viktigt om man använder ETP-link och replikering av antal.

Exempel om man vill handla DaX med 1:1 och ingen hävstång så tar man en ETP och kollar vilken paritet. Då ser man att det krävs 1000 ETP för att få avkastning motsvarande 1 DAX. Om man tänker att det fiktiva kontot är 100.000 så att man vill handla ca 8 index enheter så måste man sätta kontot till 100.000*1000 för att få denna effekt på ETP-er

Om en etp kostar 3 kr så investerar man 3*8000. Glömde man att ställa upp kontot så att det är bara 100.000 så blir det bara 8 etp-er dvs 24 kr. Men om man har gjort rätt i detta exempel så köper kontot 8000 etp som är 24000 kr. Om man istället väljer en ETP med lägre egen hävstång som kostar tex 30 kr så måste man investera 240000 kr för att få samma avkastningseffekt.

MEN MEN MEN om man fyller i fältet insats på ETP-n så måste man verkligen fundera på ETPns egen hävstång. Jämför som Fusion och Coda fungerar. Köper man en etp som kostar 3 kr och lägger 48000 som insatsbelopp så får man 16000 ETP-er, vilket är den dubbla exponeringen. Köper man för 30 så får man 1600 ETP-er

Min rekommendation är att inte fylla i insatsbelopp på ETP-n och låta AT replikera.

Comment

• Hej alla Banditer!

Såg att länken inte funkade, Commerzbanks webb använder något script för navigering så det blir ingen absolut adress. Sök på BEST > Index som underliggande > DAX.

Man kan söka på hävstång tex. ETP Link med Autoselect inkopplat är perfekt i det här fallet.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                            Ser nu att dagens exit var lite för tidigt. Ska se om man kan skruva på detta lite. Statistiskt är det bättre att gå ur 15:35. Idag hade det varit bättre att ligga kvar.
                            Kanske vänta ett tag så vi inte riskerar curve fitting.
                            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

• Testade faktiskt och det blev inte bättre. Ska prova en flytstopp efter 15:35 senare.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                                Testade faktiskt och det blev inte bättre. Ska prova en flytstopp efter 15:35 senare.
                                Låter bättre, är positionen fortfarande positiv är det inget fel att hänga kvar en stund.
                                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X