Prova att boota om servern, Windows kan ha hamnat i Swap-läge mot disk och då blir det lite segt. Är det många modeller aktiva samtidigt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
DAX Bandit
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggProva att boota om servern, Windows kan ha hamnat i Swap-läge mot disk och då blir det lite segt. Är det många modeller aktiva samtidigt?
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggJag sätter upp min i helgen. Tänkte köra skarpt med certifikat, häv tre. Tänkte testköra lite med 20 000 kronor. Sätter in - 95 i certets indatafält så handlar den väl för 95% av kontot. Var ändrar jag leverage 10 till 1?
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggDu kan lämna fältet tomt så replikerar den den fiktiva positionen. Man kan också göra som du men det är viktigt att dina ETP-er inte är för nära knock då.
"...så replikerar den den fiktiva positionen..." "Fiktiva positionen" förmodar jag är den summa jag angivit på testkontot. Men om jag använder cert, till skillnad från minifututrer, så köper den väl alltid för den summan (eller den procentsats av det skarpa beloppet som jag anger, i mitt fall 95 %).
Nåja, jag sätter mig in i saker och ting med tiden. Men för att få igång en liten position skarpt så gör jag följande: ändrar i "Arbetar med ordermodeller", "Bandit konfig", "Redigera" och ändrar där "10" till "1". Sätter det fiktiva kontot till 65 000 kr (jag skall väl ha mer där än min skarpa position som ju blir 20 000 x 3 x 0,95=57 000?) och kopplar upp allt?Last edited by Peppepeppe; 2017-04-01, 10:58.
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg"...lämna fältet tomt..." Menar du då fältet i certets insats eller menar du "fältet" leverage i, Arbeta med ordermodeller, Bandit konfig och sen redigera där och ta bort "10" och skriva "0" istället?
Comment
-
Skrev fel, skall vara "1" och inte "0".
Bara det att jag är dåligt insatt i både minisar och ETP-link och för att få igång Banditen så tänkte jag göra så enkelt som möjligt, även om det kanske inte är optimalt.Last edited by Peppepeppe; 2017-04-01, 11:02.
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggSkrev fel, skall vara "1" och inte "0".
Bara det att jag är dåligt insatt i både minisar och ETP-link och för att få igång Banditen så tänkte jag göra så enkelt som möjligt, även om det kanske inte är optimalt.
Comment
Comment