Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Prova att boota om servern, Windows kan ha hamnat i Swap-läge mot disk och då blir det lite segt. Är det många modeller aktiva samtidigt?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Prova att boota om servern, Windows kan ha hamnat i Swap-läge mot disk och då blir det lite segt. Är det många modeller aktiva samtidigt?
      Ska testa efter stängning, nej inte många, fem stycken.
      Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
      Alf Johansson, alias
      Börsapan

Comment

• Pang i väggen, gick in i ServerManager, men Win är inte min grej. Vågar inte köra trial and error därinne. Hur bootar man enklast om vps:en? PS: Hade 70% utnyttjande av minne när AT var nerstängd, så det är nog win som spökar.
        Alf Johansson, alias
        Börsapan

Comment

• Du har mail

Comment

• Har alla kopplat upp sina Banditer? Om det är några problem kan det vara bra att reda ut. Ryktet säger nämligen att från de 2 april så börjar rövarsäsongen igen

Comment

• Jepp, den är uppe. Lite osäker på om jag gjort rätt med kontostorlekar..
              Bara testkonton än så länge, så det ger sig väl
              /h

Comment

• Ligger i buskaget och lurar
                Alf Johansson, alias
                Börsapan

Comment

• Jag sätter upp min i helgen. Tänkte köra skarpt med certifikat, häv tre. Tänkte testköra lite med 20 000 kronor. Sätter in - 95 i certets indatafält så handlar den väl för 95% av kontot. Var ändrar jag leverage 10 till 1?

Comment

• Min sitter utanför DAX-Town på sin häst och är redo att agera när det är läge :-)

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                      Jag sätter upp min i helgen. Tänkte köra skarpt med certifikat, häv tre. Tänkte testköra lite med 20 000 kronor. Sätter in - 95 i certets indatafält så handlar den väl för 95% av kontot. Var ändrar jag leverage 10 till 1?
                      Du kan lämna fältet tomt så replikerar den den fiktiva positionen. Man kan också göra som du men det är viktigt att dina ETP-er inte är för nära knock då.

Comment

• Jag kör samma som listiga Lisa skarpt.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                          Du kan lämna fältet tomt så replikerar den den fiktiva positionen. Man kan också göra som du men det är viktigt att dina ETP-er inte är för nära knock då.
                          "...lämna fältet tomt..." Menar du då fältet i certets insats eller menar du "fältet" leverage i, Arbeta med ordermodeller, Bandit konfig och sen redigera där och ta bort "10" och skriva "1" istället?

"...så replikerar den den fiktiva positionen..." "Fiktiva positionen" förmodar jag är den summa jag angivit på testkontot. Men om jag använder cert, till skillnad från minifututrer, så köper den väl alltid för den summan (eller den procentsats av det skarpa beloppet som jag anger, i mitt fall 95 %).

Nåja, jag sätter mig in i saker och ting med tiden. Men för att få igång en liten position skarpt så gör jag följande: ändrar i "Arbetar med ordermodeller", "Bandit konfig", "Redigera" och ändrar där "10" till "1". Sätter det fiktiva kontot till 65 000 kr (jag skall väl ha mer där än min skarpa position som ju blir 20 000 x 3 x 0,95=57 000?) och kopplar upp allt?
                          Last edited by Peppepeppe; 2017-04-01, 10:58.

Comment

"...lämna fältet tomt..." Menar du då fältet i certets insats eller menar du "fältet" leverage i, Arbeta med ordermodeller, Bandit konfig och sen redigera där och ta bort "10" och skriva "0" istället?
                            Jag kör leverage 1 och sen så styr jag allt med storleken på det fiktiva kontot och replikerar positionen med ETP-link. Precis som Raptor. Funkar bra och man behöver inte anstränga sig så mycket förutom att tänka på att minisarna för DAX är en tusendel, men det fixar jag på det fiktiva kontot genom att ta den tänkta positionsstorleken gånger 1000.

Comment

• Skrev fel, skall vara "1" och inte "0".

Bara det att jag är dåligt insatt i både minisar och ETP-link och för att få igång Banditen så tänkte jag göra så enkelt som möjligt, även om det kanske inte är optimalt.
                              Last edited by Peppepeppe; 2017-04-01, 11:02.

Comment

Skrev fel, skall vara "1" och inte "0".

Bara det att jag är dåligt insatt i både minisar och ETP-link och för att få igång Banditen så tänkte jag göra så enkelt som möjligt, även om det kanske inte är optimalt.
                                Helt rätt! Man ska absolut göra på det sättet som man förstår annars kan det bli galet. Du tänker på samma sätt som Fusion fungerar? Med Standardmodell instats? Eller tänker du på något annat sätt? Man måste la jobba med ETP-link oavsett? Eftersom man inte kan köpa index rakt av.

Comment

Working...
                                X