Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Samma trade här
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Comment

• Den var uppe och var på ett okej plus. Nu är den i närheten av breakeven (minus)

Comment

• långt kvar till vinst... hoppet är det sista som lämnar =)

Comment

• Det blev torsk idag. Kändes lite surt eftersom det var upp initialt. Får se om edgen håller nu utanför analysbänken. Har gått igenom de transar som har gjorts och än så länge är det på plus.

Comment

• Här är de senaste skarpa transaktionerna. Var fel i mitt data så det skulle ha varit en till med liten förlust.
            Attached Files

Comment

• Och nu är min Bandit uppe. Tack för det Walle!

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                Och nu är min Bandit uppe. Tack för det Walle!
                Inga problem :-) Tack själv för pratstunden, det här intresset kan vara rätt ensamt ibland så det finns mycket att prata om :-)

Hoppas att det kommer att fungera så som du hade tänkt, annars är det bara att hojta till.
                Last edited by walle; 2017-04-12, 22:07.

Comment

• Skall jag göra.

Och så kanske en after work eller liknande i Göteborg någon gång för dem som är intresserade.

Comment

• Viktigt! Om det blir transaktion idag kan det vara viktigt att hålla koll 12:50 och stänga positionen manuellt på det fiktiva kontot. Xectra har inte halvdag så Bandit kommer inte gå ur sin transaktion 12:55 och eftersom minisarna är noterade i Stockholm så blir man liggande över helgen med dem. Det kan blir slip som inte är obetydligt.

Stäng den fiktiva transaktionen genom att sälja DAX direkt på det fiktiva kontot.

Comment

• Funderar på om man ska lägga in en tvångstängning vid 1250 om Sverige har halvdag. Vad tror ni om det?

Comment

• Är nog inte fel. Kanske bygga en if-sats så att man kan välja det i kontrollscriptet. Eller är det dumt? Får kanske se hur det isåfall skulle påverka resultatet från Analysbänken.

Comment

• Tror inte det påverkar så mycket. Man kan kolla.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                            Funderar på om man ska lägga in en tvångstängning vid 1250 om Sverige har halvdag. Vad tror ni om det?
                            Går det att på något sätt att känna av om inte kursdata kommer in från börsen? I så fall kan det ju även skydda om det blir strul med förbindelsen t.ex. Inga kursdata på 15 min = sälj innehav.
                            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

• Provade med en flytstopp från Nitro men det blev inte bättre resultat. Startar 15:36 och trailar kursen.

Comment

• Entry idag. Ser lite bistert ut så här långt faktiskt. Utmaningen för Bandit är att det är så kort tid att vända en transaktion till plus.

Mitt NAV ligger på 12160 och entry skedde kl 09:15.

Comment

Working...
                                X