Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xynergy DayTrader

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
    Vattenfallen är klara. Mitt problem var att jag hade kommit på hur man skulle hitta dem i februari men sedan strulade jag till koden. Idag kom jag på vad som fattades. En delay om 120 minuter efter öppning. Det måste ha gått någon timme så att man sansar sig i fallet och börja tycka att det är billigt. Nu gäller det att optimera lite sedan är det klart och då blir det supernovor. Ministrategierna kan med lite tur komma upp 150-200 punkter.

Just miniedgarna är sjukt kul att testa fram.
    Har du testat fram 120 minuter, tycker 2 timmar låter lite mycket, klockan är då 11 och riktningen för dagen brukar vara satt. Har ingen statistik för vad jag säger, men kanske värt att kolla runt 10:15 till 10:40. Beror ju helt på stoppar också, edgen bör ju vara att gå så nära botten som möjligt. Inte heller ovanligt med kända formationer efter gap/nedgång.

Hur som helst, sjukt spännande att se vad det kommer att bli. Förresten, har du testat rikoschetter?
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Comment

• Tror jag tar bort villkoret 120 min. Som parametrarna är nu spelar det villkoret ingen roll.

Vattenfallen är så där bra medan motsatsen supernovorna är riktigt spännande för att vara minisetuper. Totalt tror jag att minisetup strategin med supernovor, motpoler, gapfill, vattenfall tillsammans kan bidra med 1/5 del av totalavkastningen.

kommer sätta punkt när jag har klarat av de strategier som nu ligger på listan och det ligger över 1000 punkter. Rikoshett kommer nog inte med. Om mina nuvarande arbetshypoteser faller väl ut så får jag väl spara den till en Xynergy 2.

Comment

• Blev klar med de blandade strategierna. Upptäckte att jag hade ett slarvfel som påverkade lite. Sparade ner ATR endast på kvällen. Nu har jag fixat det med konstant uppdatering av aref(ATR(20),1). Det mesta var samma. Dock fick jag börja fixa med Boost men det var positivt för nu fick den sig en ny boost och blev bättre.

Ranger Boost handlar bland annat 1 minuters gap (!!) som går i annan riktning än Ranger prognosen. Få filter därutöver. Dessutom ska den handla 15 minuters gap på lite annat sätt. Får göra flera entrys per dag.

Comment

• Här är en simulering. Håller på att boosta Ranger Boost för tillfället. Bara 1 av 4 ben av Boost är klart. Men jag ville lägga ut detta .

Innehåller
          Predator T8 DT version
          Ranger 3 tick
          Ranger Boost (1/4 klar)
          Diverse setups (Morgongap, motpoler, vattenfall, supernovor)
          Attached Files

Comment

• Nice, bra i oppgang og flat i nedgang. Hva skyldes dippen siste måned?

Comment

• Looking good!

Comment

• 09:11 ORDER "sl) Xynergy DT Long OMXS30" kurs 1597.11 (Boost 1min)
                10:07 ORDER "sl) Xynergy DT Long OMXS30" kurs 1594.90 (3 tick 1min)

Comment

• Följer!!!!
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

• Funderar på om jag ska lägga in en spärr om man ligger för nära en nollnoll nivå

Comment

• Om vi pratar samma nollnoll nivåer så brukar de ju vara ganska hårda motstånd upp eller ner. Köpa vid nollnoll stöd kan ju vara en ide o sälja vid nollnoll motstånd. Sen hoppas på att det inte bryter igenom, för då kan reaktionen bli ganska väsentlig.
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

• Syltade lite idag på strategin för jag var tvungen att testa buggar. Och det hittade jag.

Comment

• Boost har gått från 180 punkter till 290 punkter så här långt och då har jag inte fixat till edge 2 och inte rört kortsidan. Tror att den kan gå om Ranger 3tick till att bli backbone i Xynergy

Comment

• Snyggt jobbat! Börjar att fundera på om det kan bli bättre... Fusion, Raptor och Xynergy :-)

Comment

• EXit hade varit nu ca 1607,8

Comment

• Hur hanterade den den longbarcandle som uppstod vid öppningen? Sen var det ett ryck vid 14.30 tiden. Själv valde jag att manuellt ta en teknisk edge med bara 50% sannolikhet, och gick rejält long igår, vilket kändes himla bra.
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X