Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xynergy DayTrader

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När kör betagruppen igång då?

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Här är en sammanställning av

Körning med punkter av varje del och 23 körningar med olika riskinställningar och money management.

EDIT: Just nu släpper jag att man ska välja blank/long. Kommer kanske till riktig release
      EDIT: Ändrade skrivfel i Excelfil. Vid återinvesteringskörningarna så kördes alla strategierna samtidigt
      Mycket imponerande siffror och arbete, spännande att följa denna tråd.
      ser fram emot betan.

Comment

• Ursprungligen postat av elkis Visa inlägg
        Mycket imponerande siffror och arbete, spännande att följa denna tråd.
        ser fram emot betan.
        Betan kommer efter den 15:e. I princip är den klar nu men lite städ jobb återstår och sedan behöver jag hjälp med kryptering och licensnycklar.

Comment

• Money money money, must be funny, in a rich mans world. I want it all, and want it now! Lite lyrik på ämnet. Trevlig helg!
          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

• 208% och 3,78 Gain/Pain är det. Gjorde en lite ändring i skriptet för avrundning av antal

Comment

208% och 3,78 Gain/Pain är det. Gjorde en lite ändring i skriptet för avrundning av antal
              Helt galet, bara man inte blåser kontot för ofta blir detta kanon!

Comment

208% och 3,78 Gain/Pain är det. Gjorde en lite ändring i skriptet för avrundning av antal
                Hur definierar du gain/pain, CAGR/Max Drawdown?

Comment

• Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
                  Helt galet, bara man inte blåser kontot för ofta blir detta kanon!

Eftersom att CAGR är så hög behöver man inte köra fullt ut, dvs styra insatsen efter egen vald risknivå.

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                  Så här ser det ut nu.

Max DD -55%
                  CAGR/DD -3,74

CAGR 206%

Om man kör ett fiktivt konto som motsvarar 10%-30% av verkligt kapital så är drawdown inte något problem. Har gjort körningar där draw down är 40%-50% men då är CAGR/DD väsentligt lägre.

Finns också en funktion att skala ner strategin, ungefär som hävstång i Raptor men som kan användas tvärtom. Om Raptor behöver hävstång så behöver denna "lugnande medel". Detta är ett riktigt odjur till strategi.

Comment

• Uttryckte mig lite slarvigt. Naturligtvis investerar man inte hela sin depå per runda. Det jag ville få fram är att blåser man investerad andel av kontot, typ 10%, för ofta är det nog mentalt jobbigt.

När man simulerar vet man ju inte hur mycket DD man har haft mellan avsluten (om man inte har en stoploss) och vid kraftiga kursrörelser på index kommer man inte att hinna sälja av sitt innehav då kurser på handlat instrument inte ställs ut mm. Så man kommer att blåsa sitt innehav fler gånger än vad en simulering kan visa när man kör med mycket hög hävstång.

Last edited by Wheelie; 2017-06-12, 10:15.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                      Hur definierar du gain/pain, CAGR/Max Drawdown?
                      Japp det stämmer

Comment

• Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
                        Uttryckte mig lite slarvigt. Naturligtvis investerar man inte hela sin depå per runda. Det jag ville få fram är att blåser man investerad andel av kontot, typ 10%, för ofta är det nog mentalt jobbigt.

När man simulerar vet man ju inte hur mycket DD man har haft mellan avsluten (om man inte har en stoploss) och vid kraftiga kursrörelser på index kommer man inte att hinna sälja av sitt innehav då kurser på handlat instrument inte ställs ut mm. Så man kommer att blåsa sitt innehav fler gånger än vad en simulering kan visa när man kör med mycket hög hävstång.

Här har du inte så stor skillnad mellan max värdenedgång mellan avslut och avslut eftersom alla affärer stängs innan kvällen

Comment

• Bra dag för test av strategier. Idag fick jag en blankningssignal kl 09:10) men volymen var noll pga en money management cell som hade blivit noll. Kan bero på bugg i kod, fel initiering av mig eller det kan bero på urblåsningen vid öppning.

Hur som helst hade MM-funktionen justerat ner tillåtet innehav till 0.
                          Last edited by HenrikSyst; 2017-06-12, 13:52.

Comment

• HenrikSyst, har du stängt beta-gruppen eller finns det plats för en till?

Comment

• Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                              HenrikSyst, har du stängt beta-gruppen eller finns det plats för en till?
                              Ok. Skicka mail med namn, nickname, email, licensnummer/serienummer för din installation till robotmaker2017@gmail.com

Comment

• Nu börjar releasen närma sig.....
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X