Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RangerSwing Publik Beta - 2 testplatser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Har pratat med Rikard idag och det kommer att gå att ladda ner en version via Autotrader. Jag har lite anpassning med fokus på praktiska saker som att flytta globalvariabler.

Här är lite körningar. Denna körning är utan återinvestering och är bara 1 enhet som köps. Slip/spread är 60 öre.

Såg att det diffade igår och idag från min skarpa handel. Tror det beror på min VPS som kan ha ett hål i datat. Eller så är det ett gränsvärde. Det som diffar är att på skarp handel så fick jag 1 sälj och 1 köp till. Nu ligger de på samma position.
    Attached Files

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Har pratat med Rikard idag och det kommer att gå att ladda ner en version via Autotrader. Jag har lite anpassning med fokus på praktiska saker som att flytta globalvariabler.

Här är lite körningar. Denna körning är utan återinvestering och är bara 1 enhet som köps. Slip/spread är 60 öre.

Såg att det diffade igår och idag från min skarpa handel. Tror det beror på min VPS som kan ha ett hål i datat. Eller så är det ett gränsvärde. Det som diffar är att på skarp handel så fick jag 1 sälj och 1 köp till. Nu ligger de på samma position.
      Equitykurvan ser riktigt fin ut. Har du räknat något på CAGR? 1 enhet och utan återinvestering - med riktig simulering inkl återinvestering så kan det nog se ännu finare ut. Gött att du har tagit med slippen också. Jag är hur som imponerad :-)

Comment

Ser riktigt fint ut, ser framemot testkörningen när du är klar med slutfixet.

Comment

Här kommer en körning med 3 i hävstång och återinvestering. Kan vara att hävstången är något hög då draw down är på gränsen. Draw down uppstår då den håller länge på ett innehav. Har försökt att sätta en gräns men det blir sämre på totalen. Modellen har negativ skew dvs den har många små vinster (som Raptor) men då och då åker den på en käftsmäll.
          Attached Files

Comment

Jag handla själv med fiktivt konto satt till 500 K och utan hävstång. I exemplet är kontot 100 och hävstång 3. Så min skarpa handel är mer aggressiv egentligen

Comment

Här är resultatet från ovan. CAGR är 48%, Max draw down är 39%. Max inträffar oktober 2011. Den tittar 2000 dagar tillbaka och gör en analys. Nu verkar den vara lite nervös för vi har ca 250 dagar bear market bakom oss så erfarenhetsbasen är påtagligt färgad av bearmarket.

I min skarpa handel fick jag exit 16 mars 2017 och reenter 17 mars 2017 (dvs i veckan). Det skiljer mellan simulering och skarpt för mina andra modeller också denna vecka så jag antar att det kan ha med mitt data på VPSn att göra. Haft något avbrott. Ska flytta några modeller till en ny VPS tänkte jag. Jag kör 15 modeller just nu.
              Attached Files
              Last edited by HenrikSyst; 2017-03-18, 08:57.

Comment

Najs! Hade varit intressant att se de typ tio största draw downs, bara så att den värsta inte är någon tillfällighet tänker jag.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Najs! Hade varit intressant att se de typ tio största draw downs, bara så att den värsta inte är någon tillfällighet tänker jag.
                  Du ser alla draw downs in bifogad fil.
                  Attached Files

Comment

Du ser alla draw downs in bifogad fil.
                    Grymt! Ska kika sen när jag kan sätta mig vid datorn... ikväll alltså :-)

Comment

Kom ihåg att det är 3 i hävstång och det är swing.

Comment

Yes fullt medveten om det :-)

Comment

Vad händer om man tex skulle sätta en glidande stopp på 10% eller en fast stopp kanske är bättre? Men samtidigt så måste den också få lite lekrum eftersom det är en swingstrategi och är ibland i marknaden under en längre period. Den värsta dd är ju rätt länge i marknaden.

En riktigt positiv grej är att strategin är adaptiv och anpassar sig till 2000 dagar bakåt hela tiden.

För min del så är det gångbart så som den är, men kanske går att förbättra någonstans?

Edit: just den värsta var det en nedgång på runt 13% på 4 dagar.
                          Last edited by walle; 2017-03-18, 20:54.

Comment

Har försökt med tidsstopp för jag såg att de stora dd:s kom efter 50 dagar men det blev sämre.

Comment

Raptor har en del ganska utdragna draw downs om jag inte minns fel

Comment

Raptor har en del ganska utdragna draw downs om jag inte minns fel
                                Jo så är det. Tycker ändå att Ranger återhämtar sig snabbt, så jag inga problem med DD ibland, för det mesta så är det vinster, jackpot ibland och mindre vinster oftast. I det stora hela så tycker jag att det ser fint ut.

Comment

Working...
                                X