Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VIX i NAT

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• VIX i NAT

Går det att få in BNP:s VIX i diagrammen? Minisarna finns ju på deras hemsida.
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Absolut, bara att söka upp: Starta > Sök nya instrument

Comment

Ok min fråga var oklar, ser det nu. Min undring var mer åt hållet om det skulle kunna gå att få in VIX index i NAT.
      Alf Johansson, alias
      Börsapan

Comment

Hade inte varit några problem om det fanns en feed, vi har tjatat lite på Nordnet om det. Kanske är bra om fler efterfrågar just VIX.

Comment

Jag börjar tjata på dem i morgon (och kommande veckor)
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

Det finns en etf i USA som trackar VIX. Symbolen är VXX.

Comment

Gällande BNPs VIX minisar...

Kollar man i villkoren för produkten så ska den följa CBOE VIX May 17 och den har varit under knock-nivån för MINILONG VIX BNP3 flera gånger under veckan (10,69) men kurser har ställts hela tiden... http://www.cboe.com/delayedquote/adv...rts?ticker=VIX

Någon som har koll på om det är någon annan termin som den egentligen följer och om det finns rullningseffekter som påverkar priset...?

Mvh
              Erik

Edit: Har ställt frågan nu till BNP så jag postar svaret här om ingen annan hinner före....
              Edit2: Jag ska också ställa frågan till NN om feed på VIX :-)

Comment

Toppen, avvaktar dina svar. NN har jag ställt frågan till, men inte fått svar ännu. Bra om fler gör det.
                Alf Johansson, alias
                Börsapan

Comment

Tror inte att jag kommer att handla VIX, men man vet aldrig. Har hur som helst dragit mitt strå till stacken här och skickat in förfrågan om kursdata. Håller tummarna :-)

Comment

Bra Walle, kommer nog inte heller bli någon direkt VIXare, men det finns intressanta cykler i det indexet som jag skulle vilja testa. Har lite i position just nu, men bara för att det befinner sig historiskt på en extremt låg nivå.
                    Alf Johansson, alias
                    Börsapan

Comment

Ja den har ju riktigt tydliga cykler historiskt, och varför inte utnyttja att det förmodligen fortsätter så i frsmtiden ;-) Har bett om kursdata på underliggande så att det blir rätt.

Comment

Noe nytt her? Jeg har utviklet en strategi for VIX, hadde vært kul å teste live, men behøver underliggence å kjøre analyse på.

Comment

Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                          Noe nytt her? Jeg har utviklet en strategi for VIX, hadde vært kul å teste live, men behøver underliggence å kjøre analyse på.
                          Jag har fått svar från Nordnet om VIX, och dom skrev såhär;
                          "
                          Hej,

Det blir svårt att lösa VIX index via Wintrade och Autotrader så som det ser ut idag då vi har väldigt liten handel mot produkter som exponerar sig mot VIX. Men jag ska framföra att intresset finns så ska vi göra vårat bästa för att få med de i framtida revisioner.

Vänliga hälsningar,

Comment

Det här svaret kom till mig:
                            "Hej Alf,

Jag ska notera att intresset finns för VIX index. VIX är dock ett relativt nischat index så inte jättemånga som handlar det vilket kan göra att det blir svårt för oss att motivera att implementera det, Men det är bra att du hör av dig och visar intresse för det!

Under tiden kan jag tipsa om att i handelsapplikationen Infront så går det att lägga till VIX index.

Har du några frågor eller funderingar så är det bara att återkomma."
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

Använder Infront annan data feed än NN?
                              VIX kan ju röra sig 10% på en dag och handeln i s&p500 under vanliga handelstider kan påverka en hel del. Hur ska man hantera det med minisar? Annars kan man handla VXX i usa. Inte courtagefritt förstås.

Comment

Working...
                              X