Går det att få in BNP:s VIX i diagrammen? Minisarna finns ju på deras hemsida.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
VIX i NAT
Collapse
X
-
Gällande BNPs VIX minisar...
Kollar man i villkoren för produkten så ska den följa CBOE VIX May 17 och den har varit under knock-nivån för MINILONG VIX BNP3 flera gånger under veckan (10,69) men kurser har ställts hela tiden... http://www.cboe.com/delayedquote/adv...rts?ticker=VIX
Någon som har koll på om det är någon annan termin som den egentligen följer och om det finns rullningseffekter som påverkar priset...?
Mvh
Erik
Edit: Har ställt frågan nu till BNP så jag postar svaret här om ingen annan hinner före....
Edit2: Jag ska också ställa frågan till NN om feed på VIX :-)
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggNoe nytt her? Jeg har utviklet en strategi for VIX, hadde vært kul å teste live, men behøver underliggence å kjøre analyse på.
"
Hej,
Det blir svårt att lösa VIX index via Wintrade och Autotrader så som det ser ut idag då vi har väldigt liten handel mot produkter som exponerar sig mot VIX. Men jag ska framföra att intresset finns så ska vi göra vårat bästa för att få med de i framtida revisioner.
Vänliga hälsningar,
Comment
-
Det här svaret kom till mig:
"Hej Alf,
Jag ska notera att intresset finns för VIX index. VIX är dock ett relativt nischat index så inte jättemånga som handlar det vilket kan göra att det blir svårt för oss att motivera att implementera det, Men det är bra att du hör av dig och visar intresse för det!
Under tiden kan jag tipsa om att i handelsapplikationen Infront så går det att lägga till VIX index.
Har du några frågor eller funderingar så är det bara att återkomma."
Comment
Comment