Samma här på min Neo
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
NeoFLX
Collapse
X
-
Jag tycker att strategin är simulerad nått så jävulskt och jag har dubbelkollat mycket, sen tycker jag också att rörelserna har varit väldigt ovanliga sedan i somras - det är ju inte vanligt med ca 130pkt ned på ungefär en månad för att sedan gå upp ca 160pkt på lite mer än en månad. Sen kommer det alltid förluster såklart. Får ge strategin lite mer än några månader :-)Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggJust det, tack på förhand för en vändning... 4 av 5 här också.
Walle, hur ser du på att vi har haft flera förlustaffärer i rad när samtidigt backtesting visade på knappt några förluster alls för strategin?
Comment
-
Dä ä bra de ;-)Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggJo det har varit ovanligt. Men jag ger inte upp!
Comment
-
Alldeles för tidigt att dra några slutsatser. En sak kan vi vara säkra på och det är att det blir nästan aldrig så bra som i backtest. Ett backtest är ingen prognos på framtida performance. Det är bara ett sätt att se om saker och ting funkar. För en prognos måste man ta ett genomsnitt av 20-30 olika NEOs som alla är lite olika optimeradeUrsprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggJust det, tack på förhand för en vändning... 4 av 5 här också.
Walle, hur ser du på att vi har haft flera förlustaffärer i rad när samtidigt backtesting visade på knappt några förluster alls för strategin?
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggEn till SL. Hej och hå kämpa på :-)
14:03 ORDER "sl) NeoFLX sell OMXS30" kurs 1620.27
Har du forsøkt teste med en ATR filter? Veldig lav ATR er kanskje inte bra for en slik strategi?
Comment
-
Yes det är många som skriver om det här: http://autostock.se/vbulletin/showth...t=3866&page=15Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggMin försöker sälja, men jag får upprepade Spread Alert på min Nordnet-Mini.
Jag har själv inte det problemet.
Comment
-
Det är en bra idé. Om ATR i relativa termer är låg så kanske sälj ska blockas.Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggHar du forsøkt teste med en ATR filter? Veldig lav ATR er kanskje inte bra for en slik strategi?
Comment

Comment