Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NeoFLX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX buy OMXS30" kurs 1547.51$

1 av 5 grids lång.

Comment

• Yes, lite Neos blev det

Comment

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX buy OMXS30" kurs 1545.22$

2 av 5 grids lång

Comment

• 17:05 ORDER "sl) NeoFLX sell OMXS30" kurs 1553.82$

5 av 6 vinst i skarpt läge :-)

Comment

• Hej Walle!
            Hur fungerar NEO? Du skrev att den var 2 av 5 griddar lång, men fick sälj idag.
            Betyder det att den sålde av 2 griddar och är helt ur marknaden nu?
            Hur räknar du vinsten vid simulering? Kör du med återinvestering?
            Du skriver ju att NEO gjort vinst 5 gånger av 6, men ifall vinsten bara var 1 gridd i taget och förlusten på 5 griddar så skulle det ju bli +-0.

Finns det någon standard att redovosa vinst på gridstrategier?
            undrar
            Bertil

Comment

• Hej Bertil,
              Den fungerar så att när strategin har sin edge så tar den sin grundposition. Sedan, med några villkor, så ökar den positionen, snittar in sig alltså, maximalt 5ggr. Om det finns tillräckligt med vinst så kommer den att plocka hem det och sälja av allt innehav oavsett hur många griddar den har. Om strategin är fullinvesterad så finns det bara två utvägar - stoploss eller vinst, och allt innehav säljs oavsett vinst eller stoploss.

Sedan jag kopplade på strategin i skarpt läge så har stoplossen triggats 1ggr och vinst har tagits hem 5ggr. Så nu är strategin helt ur marknaden.

Jag har räknat med återinvestering vid simuleringen ja.

Så eftersom allt innehav säljs vid vinst eller stoploss så blir det inte så svårt att redovisa resultatet :-)

Edit:
              Du hittar en simulering av den senaste versionen här: http://www.autostock.se/vbulletin/sh...3&postcount=93
              Last edited by walle; 2017-09-07, 19:07.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                Hej Bertil,
                Den fungerar så att när strategin har sin edge så tar den sin grundposition. Sedan, med några villkor, så ökar den positionen, snittar in sig alltså, maximalt 5ggr. Om det finns tillräckligt med vinst så kommer den att plocka hem det och sälja av allt innehav oavsett hur många griddar den har. Om strategin är fullinvesterad så finns det bara två utvägar - stoploss eller vinst, och allt innehav säljs oavsett vinst eller stoploss.

Sedan jag kopplade på strategin i skarpt läge så har stoplossen triggats 1ggr och vinst har tagits hem 5ggr. Så nu är strategin helt ur marknaden.

Jag har räknat med återinvestering vid simuleringen ja.

Så eftersom allt innehav säljs vid vinst eller stoploss så blir det inte så svårt att redovisa resultatet :-)

Edit:
                Du hittar en simulering av den senaste versionen här: http://www.autostock.se/vbulletin/sh...3&postcount=93

Men det er forskjell på en vinst når man er 1 grid long og et forlust når man er 5 grids long...

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                  Men det er forskjell på en vinst når man er 1 grid long og et forlust når man er 5 grids long...
                  Givetvis! Det krävs några småvinster för att ta igen en stoploss. Det syns också i simuleringen i equitygrafen. Hitration är hur som helst väldigt bra enligt simulering tycker jag.

Comment

• Hitraten är ju fantasisk i simuleringen. Men räknar man vinstutvecklingen så blir den ca 10% per år i simuleringen. Vilken häv har du i simuleringen jämfört med vad du kör i verkligheten?
                    Med vänlig hälsning
                    Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                      Hitraten är ju fantasisk i simuleringen. Men räknar man vinstutvecklingen så blir den ca 10% per år i simuleringen. Vilken häv har du i simuleringen jämfört med vad du kör i verkligheten?
                      Med vänlig hälsning
                      Bertil
                      Jag har 1x i häv i simuleringen. Den orealiserade DD var rätt så låg så jag kör lite olika häv beroende på konto. Kör den på tre olika konton, 2x, 3x och 5x.

Edit: här är lite info om DD och CAGR: http://www.autostock.se/vbulletin/sh...&postcount=102

Edit2: allt är uppsatt i förhållande till storleken på depån och med en "bekväm" max orealiserad DD. Jag kör den orealiserade DD till en viss procent av totala depån. Man får helt enkelt bestämma en nivå som man själv känner är rimlig att ha som DD. Man vill ju inte hamna i ett obekvämt läge där det känns jobbigt och tankarna börja snurra om att stänga av strategin.
                      Last edited by walle; 2017-09-07, 21:26.

Comment

• Om OMX är hyfsat stark idag så ser det ut att bli short för NeoFLX.

Comment

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX short OMXS30" kurs 1553.10$

1 av 6 grids short idag. Spännande med första short i skarpt läge. :-)

Comment

• Kalla mig sadist, men det finns ju inget bättre än att tjäna på short-positioner när de flesta andra har panik över förluster. Sadist är väl ordet...

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                              17:02 ORDER "sl) NeoFLX short OMXS30" kurs 1553.10$

1 av 6 grids short idag. Spännande med första short i skarpt läge. :-)
                              Samma här

Comment

• Hur mycket uppgång krävs imorgon för att en short-grid skall tas?

Comment

Working...
                                X